News

Ecaterina Andronescu, ironizată în timpul unui discurs susținut la Suceava. Cum au reacționat cei care o priveau

04.05.2019 | 20:28
Ecaterina Andronescu, ironizată în timpul unui discurs susținut la Suceava Sursă foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a fost ironizată în timp ce ținea un discurs la Suceava. În seara de vineri, oficialul a fost prezent la festivitatea de premiere a Olimpiadei Naționale de Informatică. În momentul în care a pășit pe scenă, a fost primită de elevi cu ropote de aplauze, semn că prezența ministrului a încântat publicul. Ulterior, atmosfera s-a schimbat, tinerii dovedind că aplauzele erau ironice.

Ecaterina Andronescu a fost ironizată de public în timpul unui discurs susținut la Suceava

Mai clar, în timp ce Ecaterina Andronescu își spunea monologul, cei prezenți au întrerupt-o, în repetate rânduri, cu aplauze inutile. Drept urmare, ministrul Educației a încercat să dea impresia că nu este deranjată de ironiile venite din partea celor prezenți, și-a încheiat discursul, probabil mai rapid decât era în plan, și a coborât de pe scenă, potrivit ziardesuceava.ro.

ADVERTISEMENT

Recent , Ecaterina Andronescu a fost criticată de profesorii universitari din facultățile prestigioase de informatică din România pentru scoaterea informaticii de la Bacalaureat, după cum prevede viziunea pe educație lansată de ministru. Dascălii de profil din Universitatea București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Academia de Studii Economice(ASE) și Universitatea de Vest din Timișoara i-au comunicat ministrului Educației problem, prin intermediul unei scrisori.

Ecaterina Andronescu, ironizată în timpul unui discurs susținut la Suceava. Cum au reacționat cei care o priveau
Publicul a aplaudat inutil, în repetate rânduri
SUrsă foto: captură video Youtube

Ministrul Educației, în război cu profesorii universitari din facultăți prestigioase de informatică din țară

În notă se arată faptul că ”informatica reprezintă unul din puținele domenii în care România are un avans educațional față de cele mai multe țări din lume”. Profesorii universitari menționează că ”dezvoltarea învățământului de informatică a generat rezultate concrete, demonstrându-și astfel viabilitatea. Este suficient să ne uităm la aportul pe care industria de IT a ajuns să îl aibă în economia românească, de 6% din PIB, transformând această industrie în cel mai dinamic sector”. De asemenea, dascălii vin și cu argumente solide pentru a păstra materia, cum ar fi rezultatele obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Informatică.

ADVERTISEMENT

„Aceste rezultate nu au venit din neant, ci în primul rând din sistemul educațional. Ce ar însemna acum eliminarea Informaticii de la Bacalaureat? Desființarea specializării Matematică-Informatică la liceu? A claselor de Informatică intensiv? Cum ar putea o materie care este în denumirea specializării să fie ignorată la examenul de finalizare a studiilor la specializarea respectivă?”, susțin profesorii din Consorțiul Universitaria.