Fost lider PNL și fost candidat al liberalilor la președinție, Crin Antonescu a reapărut în peisajul mediatic în ultima perioadă, mai ales după alegerile locale și europarlamentare din 9 iunie.
Ieșirile sale publice sunt mai ales critici la adresa actualilor lideri ai PNL și prognosticuri despre șansele prezidențiablului liberal la alegerile din această toamnă.
O monitorizare automată, realizată cu ajutorul NewsVibe – instrument de social listening bazat pe AI –, arată că ”momentul din ultimele trei luni care a generat cele mai multe mențiuni și a avut cel mai ridicat impact estimat pentru Crin Antonescu a fost 14 august, când acesta a lansat un atac dur asupra conducerii PNL.
Ulterior, au existat și alte momente în care Crin Antonescu s-a confruntat cu liderii PNL, inclusiv ca urmare a reacțiilor acestora la criticile fostului lider liberal.
De remarcat faptul că principalele linii de atac ale fostului lider liberal au fost lansate inițial pe 28 iulie, dar ele au generat în spațiul online de trei ori mai puține preluări comparativ cu volumul de mențiuni din 14 august, când atacul a fost reluat”, relatează Informat.ro.
Conform monitorizării citate, în ultimele patru luni numele lui Crin Antonescu a fost menționat în special de platformele Gândul si stiripesurse.ro (atât prin website-uri, cât și prin paginile de Facebook), precum și canalele de Facebook asociate cu Antena 3 (inclusiv pagina emisiunii Sinteza zilei).
Multe mențiuni au fost identificate și pe paginile Marius Tucă și Digi24, acestea fiind în general surse media unde Crin Antonescu a avut apariții în care a lansat atacuri sau critici la adresa conducerii PNL.
”Numărul mai mare de mențiuni în aceste surse indică tendința acestora de a genera știri și postări pe Facebook din declarațiile făcute de Crin Antonescu”, precizează sursa citată.
Cuvintele cheie cel mai frecvent asociate cu numele lui Crin Antonescu în articole și postări de Facebook sunt ”Nicolae Ciucă”, ”PNL”, ”Klaus Iohannis” sau ”Marius Tucă”.
”Acești termeni sunt direct asociați atacurilor lui Crin Antonescu la adresa conducerii PNL, reflectând atât criticile aduse de fostul lider liberal, cât și surse media unde aceste critici au fost lansate”, se mai arată în monitorizare.
Și numele “Sebastian Burduja” este asociat cu mențiunile despre Crin Antonescu în special după ce fostul președinte PNL a afirmat că îi acordă votul în cursa pentru Primăria Capitalei.
”Emoji-urile cel mai frecvent utilizate sugerează ideea de „breaking news”, dar și pe cea de „scandal”. Cele mai utilizate hashtag-uri includ #nicolaeciuca, #ciuca, #pnl, #romaniadorita, alături de #crinantonescu.
Aceste hashtag-uri sunt strâns legate de criticile aduse de Antonescu conducerii liberale, dar și de tema alegerilor prezidențiale.
Este important de notat că hashtag-ul #romaniadorita este asociat candidatului PSD la președinția României, Marcel Ciolacu, indicând un context mai larg al dezbaterilor politice din perioada recentă”, mai arată sursa citată.
La nivel local, recenta activitate publică a lui Crin Antonescu a suscitat interesul parlamentarilor, platformelor media și influencerilor locali mai ales în județele din Vestul țării, în special în zonele unde PNL are o influență politică ridicată.
Aceste surse au manifestat un interes crescut față de declarațiile și criticile aduse de Crin Antonescu la adresa conducerii PNL, existând un impact potențial asupra electoratului local din aceste regiuni.