Japonezul a fost concediat în 2018 de la locul său de muncă, fiindcă nu avea niciodată inițiativă și nu ”făcea nimic valoros pentru companie”. Interesant, bărbatul a văzut o oportunitate în asta și s-a gândit să facă bani… din nimic. Așadar, zis și făcut, Shoji Morimoto și-a început noua carieră.
Conform CNBC, bărbatul se închiriază străinilor pentru ”orice”. Cererile sunt variate, de la așteptarea unui alergător la linia de sosire a unui maraton până la participarea la apeluri video plictisitoare. Odată, o femeie nu a putut să meargă la un concert și l-a plătit pe bărbat ca să o înlocuiască.
Una dintre cele mai ”complicate” sarcini ale lui Morimoto a fost o călătorie de 17 ore cu trenul, pe aceeași linie. ”Am făcut 13 ture pe Linia Yamanote”, a povestit bărbatul. Așadar, cineva l-a plătit să se plimbe într-o buclă eternă cu același tren, timp de 17 ore într-o singură zi.
Spune că refuză să fie psihoterapeutul clienților săi, astfel că se rezumă atunci când începe o conversație să dea din cap sau să ofere răspunsuri simple. Morimoto primește anual cam 1.000 de cereri, iar clienții decid cât să-l plătească. În trecut, bărbatul taxa o ședință cu aproximativ 30.000 de yeni (180 de euro), astfel că a strâns cam 6000 de euro într-o lună, 80.000 euro într-un an.
”Percep o taxă voluntară, așa că nu știu dacă va fi sustenabil, dar mă distrez încercând să văd dacă poate fi sustenabil”, a declarat Morimoto, cu mențiunea că nu are scop să se întrețină, ci doar să își trăiască viața și ”să se bucure de ea”. Un reporter CNBC l-a însoțit pe japonez la o cafenea cu purceluși din Tokyo.
”Inițial, plănuisem să merg singur, dar când am intrat într-o cafenea plină de oameni în grupuri mici, am simțit un val de ușurare pentru că aveam compania lui Morimoto. Mai era și un alt avantaj: putea să-mi facă poze în timp ce mă jucam cu purcelușii”, povestește reporterul.
Așadar, Morimoto și-a găsit un nou ”scop” pentru câteva ore. ”După câteva schimburi inițiale în japoneza mea stângace și cu ajutorul Google Translate, nu a mai fost nevoie de alte conversații. L-am lăsat să își vadă de treabă, în timp ce eu mă concentram pe purcelușul meu.
Atunci am realizat farmecul lui Morimoto: clienții, ca mine, pot să se bucure de o activitate într-un cadru social fără a fi judecați pentru faptul că sunt singuri. Și mai bine, nu mă simțeam obligat să mențin o conversație când eram acolo doar pentru purceluși”, a explicat jurnalistul.
”Meseria” lui Morimoto, care de fapt se laudă că nu face nimic, a prins de minune în societatea din Japonia, unde tot mai mulți oameni sunt singuri și nu au prieteni. ”Acesta este un răspuns potrivit la nevoile recente ale japonezilor, care nu caută dragoste sau căsătorie și nu vor complicațiile acestor relații, dar își doresc pe cineva alături pentru ieșiri ocazionale sau cine”, a explicat Ai Sekata, un consultant la Institutul de Cercetare Nomura.