În România se construiesc tuneluri feroviare cum nu s-au mai văzut. Un inginer grec coordonează lucrările la cel mai ambițios proiect de infrastructură feroviară din țară.
În județul Brașov, la câțiva kilometri de comuna Racoș, se desfășoară un proiect feroviar fără precedent în România, sub conducerea unui expert grec. Sotirios Koropoulis coordonează construcția a patru tuneluri gemene care vor transforma complet călătoria cu trenul între Brașov și Sighișoara.
Compania grecească AKTOR lucrează la construcția a patru tuneluri gemene, parte a tronsonului Apața-Cața al căii ferate Brașov – Sighișoara. Cu o lungime totală de 24 de kilometri, aceste tuneluri vor deveni cele mai extinse din țară.
Sotirios Koropoulis, inginer cu experiență internațională, este cel care orchestrează întregul proiect, fiind creierul din spatele fiecărei decizii. Anterior, el a coordonat construcția unui tunel submarin de 10,2 km în Qatar, însă provocările geologice din România sunt complet diferite.
Cariera lui Sotirios în domeniul tunelurilor a început aproape întâmplător. Deși a studiat construcțiile, pasiunea pentru tuneluri s-a dezvoltat în timpul carierei sale, primul său job fiind la metroul din Atena. Acum, el își dedică timpul și expertiza acestui proiect revoluționar din România.
Inginerul grec recunoaște că provocările sunt inevitabile în construcții, dar echipa sa este pregătită să le înfrunte. Rolul său principal este să sprijine și să-și motiveze coechipierii pentru a atinge obiectivele în termenele stricte stabilite.
„Cu siguranță, cel mai important lucru de făcut este planificarea corectă, apoi logistica și execuția. Întotdeauna în construcții știi că vei întâmpina provocări, din cauza condițiilor diferite. Este o muncă de zi cu zi, cu două șantiere, puțin mai dificilă decât orice proiect obișnuit de inginerie pe care l-am avut deja în cariera mea”, explică Sotirios, potrivit wall-street.ro.
Echipa condusă de Sotirios include români, greci, turci și specialiști din alte țări. Au fost angajați chiar și români din străinătate care au vrut să lucreze la acest proiect grandios. El se mândrește cu organizarea excelentă a echipei sale, care a dus la rezultate remarcabile până în prezent.
„Nu este o meserie ușoară; când intri în tunel, uiți orice, uiți cine ești, unde este familia ta, care este problema cu care te confrunți tu sau familia ta, pentru că aceasta este o muncă în echipă și nu va avea succes dacă chiar și unul dintre noi e cu mintea în altă parte”, a declarat expertul grec, potrivit sursei citate.
În total, Sotirios coordonează aproximativ 200 de persoane care operează două dintre cele patru mașini de forat tuneluri (TBM) gigantice. Logistica din spatele operațiunii este impresionantă, implicând instalarea continuă a sute de inele prefabricate din beton.
Tunelurile în construcție sunt impunătoare, cu un diametru interior de 8,6 metri și unul exterior de 9,4 metri. Fiecare tunel va găzdui o linie de cale ferată, contribuind la optimizarea rutei Brașov-Sighișoara.
Noul traseu va înlocui actuala rută în zig-zag care urmărește cursul Oltului. Astfel, călătorii vor beneficia de o călătorie mai rapidă și mai directă între cele două orașe importante.