Ele sunt vedetele care și-au retras copiii de la școală. De ce au recurs la acest gest neașteptat. Tot mai multe persoane tind să copieze modelul internațional de homeschooling care peste Ocean este la ordinea zilei.
Sanda Ladoși este una dintre persoanele publice care a ales să-și educă micuții acasă. Cântăreața a devenit mamă extrem de greu, motiv pentru care este foarte protectivă și grijulie când vine vorba de copiii săi.
Timp de 2 ani cei doi au învățat acasă, sub supravegherea atentă a vedetei, însă în 2022 s-au întors în sistemul privat din România. Orianda și Călin Donca au vrut, de asemenea, să abordeze diferit educația urmașilor.
Cei 5 copii ai cuplului din Brașov nu au mers niciodată într-o clasă de la școală și învață acasă. Dana Nălbaru a retras-o pe Sofia din învățământul de stat, în timp ce fiul său, în vârstă de 7 ani, nu a fost niciodată în acest sistem.
Învățatul acasă are numeroase avantaje, artista precizând la un moment dat că în felul acesta cei mici învață când vor și oriunde se află. Cu toate acestea specialiștii trag un semnal de alarmă asupra dezavantajelor pe care le are homeschooling-ul.
„Kadri nu a fost niciodată la școală. Nu are nevoie. Nici nu aș ști unde să-l duc. Are un alt nivel. La nici 8 ani, se pregătește pentru un fel de Bacalaureat. E un examen care îți asigură intrarea la anumite facultăți, în functie de scorul pe care îl ai.
Nu ăsta e scopul, că vreau să meargă la facultate, o facem așa, mai mult de fun.
Lui îi place să învețe, are sute de cărți citite, deja. Pentru noi e ceva normal, poate pentru ceilalți e o mirare”, a mărturisit Dana Nălbaru în podcast-ul Fain și simplu, de pe Youtube.
Vedetele care și-au retras copiii din învățământ spun că își doresc să-i crească și să-i educe după propriile principii, doar că specialiștii susțin că cei mici au parte de numeroase dezavantaje atunci când nu fac parte din sistem.
Unul dintre aspectele negative ale homeschoolingului este lipsa contactului social direct cu copiii de aceeași vârstă. Acest lucru poate duce la anxietate socială, depresie sau chiar probleme de adaptare și relaționale. Studiatul de acasă este o formă continuă de izolare socială.
„Aceștia își dezvoltă un stil diferit de comunicare, dar care în contactul direct de tip face to face nu mai funcționează pentru ei și astfel apar blocaje psihologice greu de depășit de aceștia.
Lipsa de mișcare de orice fel (simpla deplasare până la școală, joaca din pauze sau ora de sport) au atât implicații cu privire la sănătatea fizică a elevilor, dar și cu privire la sănătatea psiho-emoțională”, a declarat psihologul Alexandra Marin pentru wowbiz.ro.