Electrica a lansat o serie de schimbări privind modul de transmitere al indexului autocitit. Ce trebuie să știe cele 4 milioane de români, clienți ai grupului de furnizare a energiei electrice.
La începutul primăverii, Electrica a anunțat că va implementa o serie de schimbări. Vizat este modul de transmitere al indexului autocitit. Milioanele de români care fac parte din portofoliului grupului de furnizare au fost deja înștiințate cu privire la aceste modificări.
Schimbările vor intra în vigoare începând cu luna martie 2025. Decizia a survenit ca urmare a eforturilor depuse de Electrica pentru a simplifica și a moderniza serviciile, dar și interacțiunea cu cele 4 milioane de clienți.
În noul sistem de transmitere a indexului autocitit implementat de Electrica, clienții care au un loc de consum situat în județe diferite față de cele menționate anterior, pot transmite indexul în perioada afișată pe factură. Afișarea acestei perioade dedicate exclusiv autocitirii este menită să asigure un proces rapid și transparent. Astfel, clienții Electrica nu vor mai avea confuzii cu privire la termenele de transmitere a indexului lunar.
De acum încolo, Electrica va menționa pe fiecare factură emisă perioada exactă în care se poate transmite indexul pentru un loc de consum. În acest fel, furnizorul se asigură că toți clienții, fie ei casnici sau noncasnici, vor ști cu exactitate care este intervalul alocat comunicării indexului.
Pentru a nu exista confuzii, clienții Electrica sunt sfătuiți să verifice cu atenție intervalul de transmitere a indexului prezentat pe factură. Pentru comunicarea indexului, românii sunt încurajați să folosească canalele pe care Electrica le-a pus la dispoziția tuturor.
Pentru a simplifica procesul de comunicare al indexului autocitit, Electrica a pus la dispoziția tuturor clienților aplicația online. Prin intermediul MyElectrica, românii pot transmite indexul rapid și eficient. Această aplicație este disponibilă atât pe Android, cât și pe iOS.
A doua modalitate de transmitere a indexului autocitit este cea telefonică. Clienții Electrica pot folosi serviciul TelVerde, care poate fi apelat non-stop. Apelul către numărul 0800.800.048 este gratuit, iar pentru transmiterea indexului, apelantul trebuie să comunice numărul locului de consum și ultimele patru cifre ale codului de client.