Elevii nu se vor întoarce fizic la școală după vacanța de primăvară. Ministrul Educației a dezvăluit care este varianta luată în calcul pentru sistemul de învățământ.
Sorin Cîmpeanu a explicat că revenirea în bănci a elevilor ține de patru factori. Dintre aceștia, doar doi sunt de competența ministerului pe care îl conduce.
Vacanța de primăvară, prelungită, se va încheia la data de 4 mai. Ulterior, școlarii ar putea să continue studiul în online până la finalul lunii mai sau începutul lui iunie.
Sorin Cîmpeanu a explicat că două dintre condițiile revenirii la școală a elevilor țin de Ministerul Educației și au fost deja îndeplinite. Acestea sunt respectarea igienei sanitare și vaccinarea cadrelor didactice.
Ceilalți doi factori sunt situația epidemiologică bună și testarea masivă în școli. Aceștia nu stau în puterea instituției pe care o conduce.
„Alături de respectarea regulilor, de vaccinarea cadrelor didactic și personalului din Învățământ, alături de testare, care se va face, mai este nevoie de îndeplinirea unui alt parametru, este vorba de confirmarea ipotezelor epidemiologilor, epidemiologi care anticipează un vârf al ratei de infectare în luna aprilie și o descreștere a acestei rate de infectare în luna mai. Chiar după o descreștere a ratei de infectare, confirmată la final de mai, început de iunie, sunt îndreptățit să cred, să sper, că Ministerul Educației va avea suficient de multe argumente pentru a pleda pentru deschiderea tuturor școlilor, cu prezență fizică,” a declarat ministrul Educației, potrivit Europa FM.
Acesta a făcut mai multe precizări: „Ministerul Educatiei nu are expertiza nici măcar pentru a face caietul de sarcini. Nu știm care sunt condițiile de autorizare/acreditare/omologare sau ce o mai fi în sănătate. Ministerul Educației nu are nici baza legală să o facă, nici atribuții ….. mizăm total pe sprijinul Ministerului Sănătății”.
„Ministerul Educatiei va face maximum posibil în limitele de competență. Este direct interesat în testarea masivă în școli!,” a subliniat el.
„Ministerul Educatiei dorește deschiderea cu prezența fizică a tuturor școlilor, lucru care depinde de patru condiții: