Conform surselor citate de mesageruldeneamt.ro, perchezițiile au vizat două eleve care ar fi strâns bani pentru a-și cumpăra nota 5.
”Astăzi, 6 mai 2022, ofițerii de poliție judiciară ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Neamț, în baza ordonanței de delegare a procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Neamț, au pus în executare două mandate de percheziții domiciliare în legătură cu săvârșirea unor infracțiuni de corupție legate de promovarea anului școlar a unor elevi de la un liceu din orașul Târgu Neamț.
În urma acestor activități, au fost ridicate înscrisuri relevante pentru cauză”, se arată în comunicatul de presă remis de reprezentanții DGA. Contactată de jurnaliștii de la mesagerulneamt.ro, șefa Inspectoratului Școlar Neamț, Florentina Moise, a fost luată prin surprindere de această știre. Ea a declarat că nu știa nimic despre aceste probleme și că a aflat din presă despre ele.
De asemenea, cea care conduce Inspectoratul Școlar Neamț a punctat că organele judiciare nu au fost sesizate de instituția la care își desfășoară activitatea.
Direcţia Generală Anticorupţie a fost înfiinţată în baza Legii nr.161/2005 şi este structura specializată a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) pentru prevenirea şi combaterea corupţiei în rândul personalului ministerului. Crearea DGA a fost susţinută de către Uniunea Europeană (UE) prin acordarea de asistenţă din partea unor specialişti din Marea Britanie şi Spania.
Printre altele, Direcţia Generală Anticorupţie desfăşoară și activităţi specializate de prevenire a faptelor de corupţie în rândul personalului MAI. De asemenea, DGA organizează şi desfăşoară campanii/acţiuni de prevenire a corupţiei.
Desfășurarea activităţilor de suport tehnico-operativ în vederea punerii în executare a măsurilor de supraveghere tehnică, constând în supraveghere video, audio, prin fotografiere şi / sau de localizare sau urmărire prin mijloace tehnice, dispuse prin mandat de supraveghere tehnică / ordonanță se află, de asemenea, printre atribuțiile DGA.
În plus, DGA primeşte şi soluţionează reclamaţiile/petiţiile cetăţenilor referitoare la faptele de corupţie în care este implicat personalul MAI. Mai mult, administrează și sistemul telefonic call-center anticorupţie, constituit pentru sesizarea faptelor de corupţie.