Nu doar că este un sfătuitor de încredere al lui Donald Trump, însă miliardarul va juca și un rol cheie într-o agenție care ava avea scopul clar să reducă cheltuielile bugetare din SUA. Patronul Tesla și SpaceX a ajuns, așadar, un personaj foarte urmărit și de real interes pentru toată lumea, chiar și din țara noastră, conform Informat.ro.
Conform NewsVibe, software de analiză în timp real a conversațiilor online, Elon Musk a fost menționat de aproape 4.000 de ori în cele mai relevante surse online românești, atingând un volum estimat la peste 130 de milioane de vizualizări. Mai jos puteți afla cu exactitate ce impact a avut acesta asupra românilor, în funcție de zona geografică.
Grafic NewsVibe. Evoluția la nivelul numărului de mențiuni despre Elon Musk, respectiv a impactului total al acestora, în ultimele două luni
Cum era de așteptat, sursele care au scris cel mai mult despre Elon Musk în acest interval sunt, în principal, site-urile de știri și paginile de de Facebook asociate unor astfel de surse media. Cu toate, acestea din urmă sunt într-un număr mai scăzut.
În principalele surse menționate se numără Adevărul și EVZ.ro, cu peste 100 de mențiuni despre Elon Musk, precum și site-urile stiripesurse.ro, Aktual24, G4media, AlephNews, site-ul și pagina de Facebook Digi24, site-ul Ziare.com și pagina Mediafax, fiecare cu peste 70 de mențiuni.
Grafic NewsVibe. Topul surselor online relevante care s-au referit la Elon Musk, în ultimele două luni
”În general, termenii cel mai frecvent asociați cu numele Elon Musk reflectă o prevalență a subiectelor politice, precum situația din Statele Unite după alegerile prezidențiale (SUA, Donald Trump, american), sau situațiile politice din România, Germania ori Marea Britanie, asupra cărora omul de afaceri a avut intervenții.
Atributul care îl definește pe acesta cel mai frecvent este miliardarul, iar dintre proiectele sale, este mai des amintit SpaceX decât Tesla”, mai arată sursa citată.
Grafic NewsVibe. Top entități menționate în asociere cu Elon Musk, în ultimele două luni
Cele mai utilizate emoji fac referire la stări de amuzament, tentative de atragere a atenției sau ideea de obiectiv deja atins, semn că Elon Musk este văzut ca un învingător. De asemenea, sunt multe simboluri care fac referire la România și SUA.
Grafic NewsVibe. Top emoji folosite pe Facebook în conversațiile despre Elon Musk, în ultimele două luni
Cât despre hashtaguri, cele mai utilizate hashtag-uri în postările în care Elon Musk a fost menționat sunt cele care fac referire directă la numele acestuia și la conducătorii importanți din SUA, Germania sau România: #trump, #olafscholz, #iohannis, #georgescu, indicând interes pentru intervențiile politice ale deținătorului rețelei sociale X.
Grafic NewsVibe. Top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre Elon Musk, în ultimele două luni
Conform datelor oficiale furnizate de sursa citată, cel mai mare interes pentru Elon Musk este regăsit în surse din Constanța, Prahova, Gorj, Iași, Neamț sau Cluj. De cealaltă parte, interes mai scăzut se manifestă în județele din sudul Moldovei și sud-estul României.
Grafic NewsVibe. Surse locale relevante care l-au menționat menționat pe Elon Musk, în ultimele două luni
Așadar, Elon Musk continuă să fie o figură centrală în discuțiile online, ”atrăgând un interes semnificativ atât prin acțiunile și declarațiile sale politice, cât și prin asocierea cu evenimente globale importante, care depășesc domeniul tehnologiei”.
*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence.