Titul de la US Open i-a adus Emmei Răducanu statutul de nouă senzație a tenisului feminin mondial și un cec de 2.500.000 de dolari. Din acel moment, contul său a devenit un magnet pentru milioanele în valute forte. Tiffany & Co a desemnat-o ambasador pentru bijuteriile sale de lux. Și i-a oferit un contract despre care presa britanică a scris că-i aduce 2,5 milioane de euro.
A fost doar primul pas. Brandurile de top o curtează intens, iar casa de modă franceză Dior a vrut să nu rateze oportunitatea de a lucra cu Emma. Și, potrivit CNN, i-a oferit statutul de ambasador Dior. Jucătoarea britanică de tenis cu tată român și mamă chinezoaică va promova colecțiile de haine create de Maria Grazia Chiuri. Dar și pe cele de îngrijire a pielii și machiaj supervizate de Peter Philips.
Vogue scrie că reprezentanții Casei franceze au luat decizia de o desemna ambasador Dior după ce câștigătoarea US Open 2021 a făcut furori la MET Gala, pe 14 septembrie, și la Săptămâna Modei de la Londra, pe 20 septembrie. De fiecare dată pentru a promova bijuteriile Tiffany & Co. La MET Gala a purtat o ținută Chanel’s Resort 2022, iar la cea de-a doua una de la Erdem.
Pentru reprezentanții casei franceze era clar că trebuie să mute rapid. Și i-au oferit o rochie argintie irizată din colecția Dior’s Resort 2022 pentru premiera ultimei pelicule din seria James Bond, No Time To Die.
”A fost o senzație divină!”, spunea Raducanu, pentru Vogue, la acel moment. Pentru a completa: ”A putea purta o rochie de genul asta, realizată cu toată magia din atelierele Dior, a fost o experiență total unică. Broderia detaliată a fost excepțională și am fost atât de onorată să particip la prima mea premieră de film în ea”.
Nu doar Emma a fost însă încântată, ci și reprezentanții Casei. Tânăra a făcut furori, au urmat negocieri intense, iar contractul pentru statutul de ambasador Dior a venit ca o consecință firească. Cu atât mai mult cu cât, scrie Vogue, jucătoarea a fost impresionată de discuția cu Maria Grazia Chiuri.
„Maria Grazia le face pe femei să se simtă încrezătoare în ținutele cu iconicele tăieturi Dior. Un lucru cu adevărat remarcabil. Sinceritatea abordării sale și felul în care se conectează la contextele semnificative, fără îndoială, m-au influențat în alegerea mea”, a declarat Răducanu.
Emma Răducanu este doar ultimul nume pe lista noilor ambasadori Dior. Potrivit presei britanice, Casa franceză a semnat recent acorduri similare cu starul K-pop Jisoo și actrița Yara Shadidi.
Fără îndoială, Emma nu se va opri aici. Ea este reprezentată de IMG, unul dintre numele gigant în impresariatul sportiv. Și pentru că este pe val, de destinul său se ocupă Max Eisenbud, vicepreședintele companiei. Cel care are la activ, între altele, și contractele de care au beneficiat Maria Sharapova sau chinezoaica Li Na.
Iar cei de la Sportico susțin că Răducanu este curtată și de alte companii. Aston Martin și Lacoste par să fie pe o listă scurtă. În timp ce în cazul lui Uniqlo, brand nipon de îmbrăcăminte casual, și Chanel, un cuvânt de spus ar putea avea și cei de la Dior.
Aceeași sursă oferă și un alt detaliu. În momentul de față cele mai mari câştiguri din contracte de marketing le are, dintre sportive, japoneza Naomi Osaka. Ea a obţinut 55 milioane de dolari doar în ultimul an, de la 20 de mărci. Între acestea Nike, Mastercard, Yonex, Louis Vuitton, Levi’s, Nissan, Tag Heuer, Beats sau Panasonic.