Englezii se bucură din plin de turneul final, mai ales că Londra este unul dintre orașele care găzduiește competiția aniversară, la 60 de ani de la primul Campionat European.
Suporterii speră ca Anglia să aibă un parcurs cât mai lung la EURO 2020 și au golit butoaiele de bere în primele două săptămâni de la debutul turneului final. Ceea ce e o adevărată binecuvântare pentru economia țării, profund zdruncinată de noul coronavirus.
UEFA EURO 2020 reprezintă „mană cerească” pentru patronii de localuri din Anglia, care au avut cele mai mari încasări de la Crăciunul din 2019! Asta spune multe despre pasiunea englezilor pentru fotbal, dar mai ales pentru bere, fără de care nu pot urmări un meci de fotbal.
Potrivit datelor oferite de MatchPint și KAM Media, 89% dintre proprietarii de pub-uri și restaurante din Anglia vor transmite toate cele 51 de meciuri de la Campionatul European. Acesta va fi fără doar și poate cel mai profitabil eveniment sportiv al anului în Anglia, cu mult peste Premier League, Jocurile Olimpice sau British & Irish Rugby Tour.
„EURO 2020 reprezintă cea mai mare oportunitate pentru pub-uri, baruri și restaurante ca încasările să se ridice la nivelul celor de la Crăciunul din 2019”, a spus fondatorul MatchPint, Dom Collingwood.
John Gemmel, directorul de strategie al celor de la Heineken, sponsorul oficial al EURO 2020, a declarat că acest turneul final va fi unul dintre evenimentele sportive care vor aduce cele mai multe încasări. Principalul motiv e că Euro 2020 vine la pachet cu redeschiderea barurilor, pub-urilor și a restaurantelor după mai bine de un an.
În Anglia, nu mai puțin de 12,9 milioane de oameni declarau că vor vedea meciurile de la EURO 2020 în oraș, spre deosebire de spanioli, care urmăresc meciurile de la turneul final acasă, împreună cu prietenii: „12,9 milioane de englezi au spus anul trecut că plănuiesc să iasă în oraș pentru a vedea meciurile de la EURO 2020 și e foarte probabil ca turneul final să atragă un număr uriaș de fani în această vară”, a spus directorul de strategie al Heineken UK.
Emulație în jurul EURO 2020 e cu atât mai mare cu cât Londra e orașul care va găzdui cele mai multe meciuri, inclusiv marea finală. 44% dintre suporterii intervievați au spus că motivul principal pentru care se bucură că localurile se vor deschide e faptul că vor avea posibilitatea să urmărească live evenimente sportive, ceea ce pentru englezi face parte din cultura lor: „Atmosfera e cu totul altfel când urmărești un meci împreună cu un grup mare de oameni”, e justificarea cea mai frecventă a microbiștilor.
EURO 2020 e pentru mulți englezi „luminița de la capătul tunelului”, după ce insula a fost lovită puternic de pandemia de COVID-19 și este un pas extrem de important în drumul spre revenirea la normalitate.
„Cu aceste restricții care s-au ridicat turneul final va fi o bornă importantă în drumul spre revenirea la normalitate și nu ne puteam gândi la un moment mai potrivit, cu toată națiunea care e absorbită de acest eveniment”, a mai explicat același John Gemmel.
Suporterii englezi chiar au lansat o bere numită sugestiv „Wembeerly IPA” care este preparată din extracte de rădăcină ale gazonului de pe stadionul Wembley. Practic este prima bere din lume care a fost făcută dintr-un teren de fotbal! Berea a fost deja comandată de 15 dintre cele mai mari pub-uri din Londra, iar banii vor donați către o cauză nobilă.