News

Evaluare Națională 2019 la clasa a IV a. Ce subiecte s-au dat la proba de limba română

14.05.2019 | 10:13
Elevii de clasa a IV-a dau proba la limba română. Sursa foto: Digi24.ro

Evaluarea Națională 2019 pentru elevii de clasa a IV-a începe astăzi cu proba la limba română. Este prima proba din sesiunea de testări de săptămâna aceasta. Miercuri, 15 mai, are loc proba la matematică, iar joi, 16 mai, cea la limba maternă. Elevilor le este testată evaluarea cunoștințelor elementare de comunicare în limba română, astăzi.

Evaluare Națională 2019, clasa a IV-a. Care sunt regulile generale

Testele de la Evaluarea Națională 2019 sunt concepute de CNEE – Centrul Național de Evaluare și Examinare – și respectă baremele de corectare specifice concepute pentru elevii de gimnaziu. De ce sunt bareme specifice? Pentru că acestea nu sunt standardizate, la fel ca în cadrul altor testări sau examene naționale.

Baremele nu sunt publicate de minister ca în cazul examenelor clasice, ci sunt cuprinse într-un document tip, elaborat de CNEE. Subiectele sunt concepute încât să poată fi rezolvate în 60 de minute și sunt publicate în ziua examinării pe site-ul edu.ro. Evaluarea e făcută de un profesor diferit de cel care predă la o clasă, pentru a nu se crea favoritisme.

Model de subiect din cele date anul trecut. Sursa foto: hotnews.ro

Elevii rezolvă subiectele la limba română pe baza unui text, proză sau poezie

Testele de la Evaluarea Națională la clasa a IV-a sunt corectate în unitatea școlară unde au loc examinările. “Pentru a facilita analiza rezultatelor și comunicarea acestora către elevi și părinți/reprezentanți legali ai elevului, în timpul evaluării testelor, profesorii evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau mențiuni“, scrie în metodologie.

Ca la orice examen, profesorii nu au voie să îi ajute pe elevi, ci să le ofere doar minima asistență pentru a se asigura că știu care sunt sarcinile expuse în lucrare. La finalul orei (stabilită de fiecare școală în parte) acesta preia lucrările și apoi sunt predate pe baza unui proces verbal. Așezarea în bănci este cea obișnuită rutinei școlare.

Elevii primesc un text pe prima pagina, iar pe baza textului trebuie să răspundă la mai multe cerințe. Multe dintre întrebări se referă la acțiunea din poveste (dacă vorbim despre proză) sau ce vrea să transmită poetul într-o poezie.