News

Examenul de admitere la liceu, cerut de profesori Ministerului Educației. “Mediile sunt crescute artificial!”

07.04.2021 | 16:58
Examenul de admitere la liceu cerut de profesori Ministerului Educatiei Mediile sunt crescute artificial
Examenul de admitere la liceu, cerut de profesori Ministerului Educației Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Admiterea la liceu a devenit motiv de ceartă între profesori după ce mai multe cadre didactice au cerut Ministerului Educației reintroducerea unui examen! Concret, aceștia spun că la încheierea școlii generale, elevii trebuie testați de unitatea de învățământ pentru care optează. 

Profesorii susțin ca admiterea la liceu să fie făcută strict pe bază de examen, fără să fie luată în calcul media claselor 5-8. Au și un motiv pentru care solicită acest lucru.

ADVERTISEMENT

Ei cred că media nu înseamnă o bază comună de evaluare. „Sunt școli în care această medie este crescută în mod artificial pentru a ajuta elevii la admiterea la liceu”, atrag atenția cadrele didactice.

Admiterea la liceu, motiv de scandal între profesori!

Inițiatorii petiției mai atrag atenția asupra numărului mare de materii la care elevii sunt nevoiți să performeze pentru a putea să viseze la un liceu de top. Mai mult de atât, au existat chiar și cadre didactice care au considerat că o medie mare per ansamblu nu înseamnă neapărat un elev pregătit.

ADVERTISEMENT

„Să fim serioși, știm cu toții de practicile de pe la sate. Ajung în marile orașe, în București, de exemplu, ajung elevi deficitari la multe materii, elevi cu carențe serioase, dar care reușesc să intre să spunem la un liceu de nivel mediu tocmai pe baza unei medii frumoase, medie crescută din pix.

Sursa foto – EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO

Noroc că nu are un procent mare la admitere. Dacă se întâmpla asta situația era una gravă, credeți-mă”, a spus Mihai Ioana, cadru didactic într-un liceu din Capitală.

ADVERTISEMENT

„Admiterea la liceu ar trebui sa fie dată la probele profilului. Un copil ce se îndreaptă spre bilingv, filologie nu are de ce să susțină examen la matematică. Toate cunoștințele au fost o dată evaluate prin tezele semestriale și evaluări. E normal ca pentru admiterea la profil filologie matematică ăa conteze 50%?”, a notat și Alina Tătărușanu.

Contre între profesori pe tema admiterii la liceu

„Pentru starea învățământului de astăzi, admiterea pe baza mediei din anii de studii este o imbecilitate monumentală. Da, în mod normal, mediile dintr-un ciclu de învățământ, dacă sunt acordate cu o subiectibitate mică (zero nu există pentru că intervine factorul uman, și nu e rău asta), reprezintă ceva.

ADVERTISEMENT

Din păcate, avem colegi, și exista școli întregi care dau note “pentru că trebuie să iasă medie mare”, sau, uneori prea mici. Mergeți într-o școala de fițe, și puneţi un 8 pe merit unuia, fără să vă interesați înainte al cui e…Se scoală și directorul din somn…

Sursa foto – EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO

Examenul corect rămâne singura opțiune logică! Cei care vor admitere cu media, în majoritatea cazurilor (sunt excepții) nu sunt siguri pe ei, și “au luptat” pentru 10 pe linie….”, a scris Constantin Unguraș.

Nu toată lumea a fost însă de acord cu petiția. Au existat și profesori care au transmis că o nouă modificare n-ar face altceva decât să complice și mai mult.

„O tâmpenie! Vor fi elevi fără pic de cultură generală! Eu aș propune că elevii să-și aleagă materiile la care să susțină examen!”, a transmis Livia Spiridon.

Examenul, salutat de asociațiile de părinți

FANATIK a stat de vorbă și cu reprezentanții asociațiilor de părinți. Iulian Cristache nu a ezitat o clipă și a transmis că un eventual examen ar face lumină în sistem. A ținut însă să atragă atenția asupra schimbării și a transmis că aceasta nu se poate face peste noapte.

„Personal consider că ar fi benefică o asemenea modificare. Noi, de vreo 3-4 ani de zile, de câte ori s-au schimbat miniștrii am venit cu acest punct de vedere, astfel încât să renunțăm la acel procent de 20% și fiecare unitate de învățământ să-și susțină examenul în funcție de nivelul de dificultate dorit. 

Sursa foto – ALEXANDRU DOBRE / MEDIAFAX FOTO

Am evita, de exemplu, ca la liceele de top din București ca ultima medie să fie de 9.90. Mie îmi este greu de crezut că toți copiii, după acest examen care este uneori de dificultate sub medie, pot să spună că având 9.90 sunt la un nivel de competențe dobândit de nota respectivă.

Susțin această idee, doar că trebuie o discuție amplă care trebuie să plece de la modul în care se pregătesc elevii, de la resursa inițială, de la modul cum sunt constituite formațiunile de studiu. Personal sunt de acord, dar suportă o discuție pe fond mult mai mare decât un „da” sau „nu””, a transmis Iulian Cristache, președintele  Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.

Elevii nici nu vor să audă

În schimb, asociațiile de elevi n-au primit cu entuziasm solicitarea profesorilor. Reprezentanții elevilor spun că modificarea nu este una de bun augur.

„Varianta aceasta cu examen a fost scoasă de foarte mult timp. Examenul din clasa a 8-a este cea mai ok variantă în momentul de față pentru că el reprezintă, oarecum, tot ce ai învățat în patru ani de zile.

Cum la clasele 9 – 12 există Bacalaureatul la final, așa și la școala generală. Nu văd de ce ar trebui reintrodusă această măsură. Nu este vina profesorilor ceea ce se întâmplă. Toți avem aceeași programă”, a transmis pentru site-ul nostru Gheorghe Mariana Mihaela, vicepreședinte Asociația Elevilor din București și Ilfov.

„Noi considerăm că nu este o soluție acest lucru deoarece până la urmă trebuie ca fiecare elev să-și cunoască capacitatea și valorile proprii și astfel nu considerăm că renunțarea la această admitere arată întocmai valorile societății și a viitorilor tineri și adulți.

Sursa foto – ALEXANDRU DOBRE / MEDIAFAX FOTO

Examenul de capacitate denotă responsabilitate și arată cât se pregătește fiecare elev pentru el. Sistemul de notare în România este unul dificil de comentat pentru că notele, pe românește, se pun din burtă. Notele nu reflectă neapărat valoarea, dar notele de la Evaluarea Națională reflectă responsabilitatea fiecărui elev și dacă este pregătit pentru examenele viitoare din viață. 

Această măsură n-ar remedia situația pandemică. Școala este școală și pentru examen elevii nu se pregătesc doar în clasa a 8-a”, a explicat pentru FANATIK și Ioana Nunu, președintele asociației de elevi din Bacău.

„Notele acordate de către profesori reprezintă, dacă putem spune, o metodă subiectivă. În același timp, un examen standardizat la nivel național reprezintă strict o metodă obiectivă de acordare a notelor”, a adăugat și Stanca Dragoș, vicepreședintele Asociației de elevi din Bacău.

Cum se desfășoară admiterea la liceu

Calendarul admiterii la liceu 2021 a fost publicat în Monitorul Oficial. Vă readucem aminte că elevii vor fi repartizați de computer la liceu, după completarea opțiunilor în fișele de înscriere.

Sursa foto – hepta.ro

Media de admitere la liceu este formată din media de la Evaluarea Națională, o medie care are o pondere de 80% și media de absolvire a claselor V-VIII, cu pondere de 20%. De remarcat că din acest an, clasele de liceu nu mai pot depăși 30 de elevi.

ADVERTISEMENT