Sport

EXCLUSIV. Edi Grosu, INTERVIU după “infernul” Milano-San Remo: “Simt că pot să câştig o etapă în oricare mare tur”

Românul Eduard Grosu îşi pavează drumul spre vârful ciclismului mondial. Rutierul echipei Nippo-Vini Fantini are un început de an 2017 foarte bun în care se duelează roată la roată cu...
22.03.2017 | 00:05
EXCLUSIV Edi Grosu INTERVIU dupa infernul MilanoSan Remo Simt ca pot sa castig o etapa in oricare mare tur

Românul Eduard Grosu îşi pavează drumul spre vârful ciclismului mondial. Rutierul echipei Nippo-Vini Fantini are un început de an 2017 foarte bun în care se duelează roată la roată cu sprinterii consacraţi din World Tour pentru victorie. Grosu a fost la un pas în 2016 să obţină o victorie în Il Giro, dar promite că nu se lasă până nu îşi va îndeplini acest vis.

În weekendul trecut, Grosu a participat în Milano-San Remo. A fost liderul echipei în “La Classicisima”, una dintre cele mai dure curse cicliste de o zi din lume. Peste 300 de kilometri de rulat nu sunt pentru oricine, rutierii fiind supuşi la 7 ore de suplicii. Românul a încheiat pe locul 71 cursa, dar e o poziţie foarte bună pentru un debutant.

Edi Grosu, în vârstă de 24 de ani, a acordat un interviu pentru FANATIK.RO în care a vorbit despre clasica Milano-San Remo, dar şi despre munca unui rutier care începe să se bată cu “greii” sprintului mondial.

Salut Edi. Ai avut prima experienţă în Milano San Remo. Cum a fost cursa?

– Da, am avut parte de prima Milano-San Remo, o cursă cu o tradiţie foarte mare şi care m-a făcut să o trăiesc mult mai intens decât celalalte competiţii. M-am simţit neaşteptat de bine în cursă, nu ştiam cum o să reacţionez la o distanţă aşa mare, apoi această nesiguranţă m-a făcut să greşesc, şi, din pacate la 1 km de vârful lui Poggio şi 6 km de sosire am rămas în urma din primul grup. Sunt mulţumit şi fericit, dacă aş fi avut cel puţin o experienţă înainte, cu siguranţă sâmbătă aş fi fost în grupul din frunte!

“Fizicul e deja obişnuit când participi la o cursă de 300 de km” 

Nu mulţi sunt cei care îşi imaginează ce înseamnă să stai 7 ore pe bicicletă în care să parcurgi peste 300 de kilometri. E o provocare fizică incredibilă pentru ciclişti. Ce simţi după o astfel de cursă?

– Este o distanţă foarte mare, dar ca să ajungi să o parcurgi ai nevoie de antrenamente care simulează concursul, deci, fizicul este oarecum obişnuit. Eu unul m-am simţit ca după o competiţie normală de 200 km. La o zi după concurs nu simt fizicul deloc slăbit, ba din contră, mă simt perfect!

x fdn

Cum decurge recuperarea după un astfel de efort şi cât durează până eşti din nou 100%?

– Recuperarea este la fel ca şi în alte cazuri… Imediat după concurs ai nevoie de zaharuri pentru a te reintegra, ceva carbohidraţi solizi, aminoacizi. Apoi masajul este foarte important. După 3 zile de recuperare activă în care poţi face chiar şi 3 ore şi 30 de minute sau 4 ore de antrenament, la un ritm foarte scăzut, eşti complet refăcut.

“Mereu am simţit că pot câştiga o etapă în oricare mare tur”

Edi, putem spune că ai devenit unul dintre sprinterii foarte puternici din World Tour. Ai încheiat pe turul secund într-o etapă din Turul Omanului, ai prins top 10 în Tirreno Adriatico. Care sunt obiectivele tale pentru acest an?

– Încerc să devin unul dintre cei mai puternici sprinteri din pluton, nu am o echipă puternică şi asta mă defavorizează, dar sunt încrezător şi ştiu ceea ce pot. Obiectivele mele de acum încep, primul ar fi cursa de 3 zile de la De Panne care este peste 2 săptămâni,ca apoi, obiectiv principal fiind impus de echipă în Turul Japoniei! Anul acesta vreau să câştig cât mai multe compeţii UCI.

fsb

În Turul Omanului l-ai învins pe Sasha Modolo, unul dintre cei mai puternici din lume şi doar Kristopff te-a depăşit. Simţi că poţi obţine o victorie într-un mare Tur şi mă refer în principal la Il Giro?

– Mereu am simţit că pot câştiga o etapă în oricare mare tur. Forma mea fizică e în creştere pe măsură ce concurez. Mulţi dintre sprinteri sunt contrariul meu…În viitorul apropiat sper să reuşesc să mă impun în marile competiţii.

“La Torino este doar o victorie pierdută, dar o experienţă câştigată” 

Referitor la mari tururi. Cu toţii am trăit cu sufletul la gură finish-ul de la Torino din Il Giro anul trecut. Păreai în pole position pentru victorie, dar ai pierdut pe final. Ne poţi povesti cum s-a desfăşurat acel sprint? Ce ai vrea să schimbi din tactica de final?

– Sprintul de la Torino a fost mai mult o probă de orgoliu. Dacă m-aş întoarce în timp, nu ştiu dacă aş mai putea să repet ce am făcut, aveam umărul luxat şi am făcut 3 etape cu el aşa… Nu am aşteptat sprintul final pentru că nu mă puteam ridica din şa ca să sprintez. Durerile erau insuportabile, aşa că am decis să anticipez plutonul…aproape că mi-a ieşit, fără umărul luxat, sunt 110% sigur că aş fi reuşit. Este doar o victorie pierdută, dar experienţa câştigată şi limita durerii, ridicată!

VEZI VIDEO MOMENTUL SPRINTULUI:

gdn

Ai avut un sezon 2016 cu multe accidentări. În acest moment cum te simți din punct de vedere fizic?

– 2016 nu a fost tocmai anul meu, nu aveam acea linişte mentală şi căutam victoria cu orice preÅ£. De asta nici nu venea, uşor, uşor mi-am dat seama că atunci când nu te poÅ£i baza pe cineva, e mai bine să aştepÅ£i momentul potrivit, aşa că acum sprinturile mele sunt mult mai liniare faţă de anul trecut. Frânez în loc să mă arunc înainte pentru o poziÅ£ie.

“Trecerea la profesionişti e ca şi cum ai avea un accident grav. Înveţi să mergi din nou” 

Eşti unul dintre liderii unei echipe puternice din plutonul profesionist, Nippo Vini-Fantini. Ca român, e o realizare extraordinară. Ce sfat le dai tinerilor care vor să se apuce de ciclism profesionist?

– Nu mă simt în măsură să dau sfaturi, pot doar să le spun din experienţa mea…Să încerce până la capăt,chiar dacă cineva se va opune, sau daca vor avea momente grele, eu cred că dacă ai talent, este imposibil să rămâi neobservat. Trecerea la profesionişti este exact ca şi o persoană care a avut un accident grav şi învaţă să meargă din nou. Tot ceea ce ai făcut până acolo uiţi. Este diferit totul, de la A la Z, singurul lucru comun este faptul că tot tu eşti pe bicicletă.

4 victorii în circuitul profesionist a obţinut Edi Grosu

2 participări a avut Edi Grosu în Il Giro (2015, 2016)

3 participări în cursele clasice a avut românul