Direcția de Sănătate Publică ar trebui să răspundă în timp real la orice apel telefonic, pentru a oferi asistență românilor.
Cu toate acestea, sistemul e total depășit și cei de la DSP nu răspund niciodată în timp util, frustrând oamenii.
Instituția care face anchetele epidemiologice funcționează pe avarie, cu puțini angajați, mulți dintre ei depășiți de fișa postului.
Cei de la PRO TV au făcut un experiment, asemeni celor de la Digi 24, să vadă în cât timp răspunde cineva la telefon la DSP-ul din localitate.
Ionel Oprea, coordonatorul instituției, a declarat că există doar 8 epidemiologi în 300 de angajați ai DSP București. „A trebuit să instruim din mers personalul care participă acolo, care nu este cu pregătirea corespunzătoare. Avem în acest centru, unde lucrează peste 60 de oameni, în două ture, avem doar un număr de 7-8 epidemiologi”, a declarat Oprea.
„Ne punem în pielea unui om care chiar are nevoie de informații în legătură cu infectarea cu SARS COV2. Așa că dam startul unui experiment și vom suna la mai multe Direcții de Sănătate Publică din țară, să vedem dacă ne răspunde cineva și cum reacționează angajații de acolo”, a explicat Ramona Țintea, corespondent al Știrilor PRO TV.
Inițial, cei de la PRO TV au sunat la call-center, unde au fost întâmpinați de robot:
Robot: „Ați sunat la DSP București. Acest număr nu aparține unui serviciu de urgențe medicale”
Ramona Țintea: „Mi-au închis. După 5 minute și 23 apelul s-a închis automat”.
Ulterior, cei de la PRO TV au sunat la DSP-uri din mai multe județe din țară, și rezultatul a fost asemănător peste tot: instituții depășite care nu au putut prelua în timp util apelurile oamenilor.
La DSP Bihor, cei de la PRO TV au primit următorul răspund: „Linia este momentan ocupată. Vă rugăm, reveniți”. După 3 apeluri în 40 de minute, telefonul suna în continuare ocupat.
La Galați situația a fost diferită și funcționarii au răspuns imediat la telefon. Același lucru s-a întâmplat la Mehedinți și Vaslui, unde persoanele angajate au recunoscut că nu fac față volumului de muncă.
„Sună non-stop și dacă sună ocupat înseamnă că se vorbește la el în continuu. Uitați, și acum când vorbesc cu dumneavoastră sună cineva, că se aude în receptor”, s-au scuzat cei de la Mehedinți.
De cele mai multe ori oamenii sună speriați pentru a afla mai multe despre simptomele de Covid-19, dar și pentru a afla dacă rezultatul testului susținut e pozitiv. Din păcate, pentru acest lucru trebuie să insiste zeci de minute, până când vor fi preluați de un operator.