Fabrica din România care produce acest aparat este situată la Curtea de Argeș. Obiectul este vândut la nivel mondial.
Este vorba despre Kärcher, companie specializată în tehnologie de curățenie. Unul dintre cele mai populare produse, aspiratorul WD3, se realizează în România la Curtea de Argeș, în una dintre fabricile grupului. De acolo este exportat pe toată planeta.
Compania Kärcher este cunoscută pentru implicarea în lucrări de curățenie și restaurare a unor monumente celebre precum Statuia libertății din New York, statuia lui Iisus din Rio de Janiero sau celebrul munte Rushmore din Dakota de Sud. Cine ar fi crezut că unele dintre aceste produse sunt realizate chiar la noi în țară?
În România, Kärcher a fost implicat în curățenia a două dintre cele mai importante obiective culturale și istorice ale Brașovului: Teatrul Sică Alexandrescu și fântâna din Piața Sfatului.
Recent, Monica Iavorschi, Managing Director Kärcher România, a stat de vorbă cu cei de la Wall-street.ro și a povestit despre aspiratorul umed-uscat WD 3.
„Este gândit mai degrabă pentru exterior, însă românii îl preferă în casele lor, dar mai este folosit și în business-uri mici, cum ar fi ospitalitate și clinici. Este vorba despre WD 3, este un acronim de la wet and dry, al cărui preț este între 3 și 400 de lei, în funcție de accesorii”, a declarat Monica Iavorschi.
Monica Iavorschi a dezvăluit și faptul că una dintre cele mai mari provocări ale companiei din ultimii ani a fost perioada pandemiei. Fabrica a pierdut unul din patru angajați deoarece rotația forței de muncă s-a situat la 25%.
Cu toate acestea, spune ea, Kärcher România și-a revenit și a implementat multe schimbări, inclusiv accea de a oferi mai multă flexibilitate oamenilor.
Firma intenționează să deschidă un nou showroom în 2024, iar investiția poate să ajungă la suma de 100.000 de euro. Locația nu a fost încă stabilită.
„În urmă cu doi ani am deschis noul sediu de la București, aceea a fost cea mai mare investiție a Karcher România, peste 10 milioane de euro. Parte din acea investiție este și o spălătorie care se află chiar în interiorul sediului din Pipera. Pentru prima oară, Karcher România operează un sistem de spălătorie auto. Avem trei stații self-service și un tunel”, a declarat Monica Iavorschi, Managing Director Kärcher România, pentru Wall-street.ro.
Tot în 2023, compania a investit foarte mult în panouri solare în ideea de a dobândi independență energetică. Momentan însă, doar 50% din consumul energetic al companiei cu ajutorul acestor resurse, a recunoscut Monica Iavorschi.
Pe viitor, reprezentanta Kärcher speră să realizeze un eveniment de curățare și în București, asemănător celui din Brașov. Problema întâlnită în Capitală este birocrația. Aici este mai dificilă obținerea avizelor necesare pentru un astfel de proiect.