Compania finlandeză Nokian Tyres, care în 2024 a inaugurat fabrica de anvelope la Oradea, vrea să atingă capacitatea maximă de producție cât mai curând. A cerut deja autorizarea pentru o nouă serie de produse.
Gigantul scandinav a început oficial producția în noua fabrică de la Oradea în septembrie 2024. Producția la scară comercială va începe în 2025. Reamintim că procesul de construcție al fabricii a început în mai 2023.
Planul celor de la Nokian Tyres este ca fabrica din vestul României să atingă capacitatea maximă de producție cât mai curând. În acest sens, conducerea companiei a cerut autorizarea echipamentelor cu care va produce inclusiv cauciucul necesar. La ora actuală, finlandezii folosesc în unitatea din Oradea benzi de cauciuc prefabricate.
Întinsă pe un teren de aproape 500.000 mp, fabrica de anvelope Nokian Tyres, cea mai mare investiție făcută vreodată în Oradea, a început producția de anvelope anul trecut, într-o primă etapă, experimental.
Planul finlandezilor prevede pentru anul 2025 o producție de 1.256.112 anvelope. Etapizat, acesta trebuie să ajungă la capacitatea maximă de 6 milioane de bucăți/an.
În prezent, Nokian Tyres a demarat procedura pentru autorizarea producției la capacitate maximă. Scopul acestui proces este ca în fabrica orădeană să fie produs inclusiv cauciucul necesar.
Pentru noile produse, compania a depus la APM Bihor un nou memoriu detaliat de prezentare a echipamentelor pe care le va folosi în producția de anvelope. Acest document descrie și fluxul tehnologic din fabrica orădeană.
Cei de la Nokian Tyres spun că vor avea două așa-numite ”linii de mixing” pentru componentele cauciucului, ”în vederea obținerii materiei prime necesare fabricării componentelor pentru anvelope”, una cu o capacitate de producție de 6.000 kg de cauciuc pe oră, iar o alta de 4.800 kg/h, notează ebihoreanul.
Procesul de producere al cauciucului generează mirosuri neplăcute. Este cunoscut faptul că fabricile de acest gen sunt adesea contestate de activiști pentru protecția mediului. În cazul fabricii de la Oradea, finlandezii promit că fabrica lor nu va crea probleme pentru mediul înconjurător.
”Filtrarea mirosurilor și a particulelor se realizează în două etape. În prima fază, aerul evacuat și mirosurile generate de procesul de amestecare a cauciucului sunt colectate eficient și direcționate către unitatea de tratare a mirosurilor.
Unitatea de tratare a mirosurilor utilizează un proces chimic pe bază de gaz, combinat cu tehnologia cu plasmă, pentru a altera moleculele care cauzează mirosuri în aerul evacuat”, a transmis Nokian Tyres, pentru sursa citată.