Facebook a găsit o justificare pentru faptul că îți urmărește toate mișcările în timp ce îi folosești platformele de social media: gratuitatea serviciilor.
Probabil că ai auzit și tu despre zicala care spune că atunci când un serviciu pe care îl folosești îți este oferit gratuit, tu ești de fapt cel de pe urma căruia se fac bani. Această sintagmă s-a și adeverit, după ce Facebook a recunoscut că intruziunea în viețile noastre personale este ”necesară” pentru a menține gratuitatea serviciilor pe care le oferă.
Mai exact, noutatea apare în cadrul update-ului iOS 14.5, care introduce funcția ATT, sau App Tracking Transparency. Prin aceasta, aplicațiile sunt obligate să ceară acordul expres al utilizatorului pentru urmărirea activității pe alte site-uri și aplicații.
O mare parte din banii pe care Facebook îi realizează provin din vânzarea de reclame în cadrul serviciilor și aplicațiilor sale. Un mic business poate folosi uneltele și filtrele Facebook pentru a ajunge doar la cei mai potriviți clienți. În lipsa acordului anterior amintit, Facebook va avea mai puține date la dispoziție pentru a oferi reclame personalizate.
Update-ul ATT a fost introdus pe iPhone în urmă cu o săptămână și din ce în ce mai multe aplicații îl prezintă acum utilizatorilor.
Facebook și Instagram au introdus și această mențiune chestionabilă, prin care își informează utilizatorii despre faptul că dacă se vor lăsa urmăriți, vor putea contribui la păstrarea gratuității pentru folosirea acestor servicii. Tactica a fost deja criticată de diverși utilizatori, care susțin că este o metodă de constrângere din partea Facebook, după cum arată și macrumors.com.
Facebook a prezentat deja detaliile despre mesajul oferit utilizatorilor odată cu update-ul ATT. Aceștia repetă de-a lungul textului faptul că urmărirea utilizatorilor este, de fapt, benefică, pentru că astfel serviciile furnizate rămân gratuite. Aceștia mizează și pe ideea că ”micile afaceri suferă deja” și că ”vor suferi și mai tare din cauza politicilor Apple.”