News

Facebook declară război utilizatorilor care dezinformează în privința COVID-19! Grupurile anti-mască vor fi eliminate

21.07.2020 | 09:34
Facebook declara razboi utilizatorilor care dezinformeaza in privinta COVID19 Grupurile antimasca vor fi eliminate
ADVERTISEMENT

Facebook a început să ia măsuri drastice împotriva tuturor celor care răspândesc informații false și teorii conspiraționiste pe tema pandemiei de coronavirus. Reprezentanții cele mai mari rețele de socializare din întreaga lume a decis să elimine toate grupurile anti-mască, pe motiv că încalcă politicile sale și induc în eroare utilizatorii.

Cel mai mare dintre acestea, „Unmasking America”, avea peste 9.000 de membri, iar conținutul postat viza cu precădere date eronate sau neverificate științific referitoare la boala care a făcut până acum peste 14 milioane de victime. În plus, administratorii grupului susțineau că măștile nu protejează împotriva virusului și îndemna internauții să nu le mai poarte.

ADVERTISEMENT

De altfel, este doar unul dintre zecile de grupuri care promovează, în esență, aceleași teme și pot fi accesate la o simplă căutare. Membrii lor se opun ideilor promovate de experţii din domeniul sănătăţii în privinţa modului în care criza sanitară este gestionată la nivel de grup.

Facebook pune capăt dezinformărilor și îi îndeamnă pe utilizatori să poarte masca de protecție în spațiile publice

Reprezentanții companiei care controlează rețeaua de socializare au anunțat, totodată că utilizatorii primesc deja mesaje în care sunt îndemnați să dea dovadă de responsabilitate și să poarte masca de protecție în spațiile publice.

ADVERTISEMENT

Noua notificare este afișată în aplicațiile de mobil deasupra fluxului obișnuit de știri și oferă link-uri către Centrul de Informare despre COVID-19, cât și către site-urile oficiale ale autorităților locale.

Facebook a decis să aplice această nouă strategie în urma numărului mare de cazuri de îmbolnăviri înregistrate în Statele Unite ale Americii și în contextul în care consilii locale din mai multe state au decis să nu impună obligativitatea măștilor în spații publice. În felul acesta, platforma încearcă să ajute utilizatorii să se informeze corect.

ADVERTISEMENT

Gigantul social media are probleme pe mai multe planuri în ultima perioadă

În același timp, Facebook se confruntă cu critici din partea marilor companii care își fac reclamă pe platforma sa. Vorbim aici despre companii precum Microsoft, Starbucks sau chiar Coca-Cola, care au decis să se retragă până când compania nu va lua măsuri împotriva mesajelor de ură.

De asemenea, reprezentanții rețelei de socializare refuză să cenzureze mesajele venite din partea politicienilor, deși multe dintre ele instigă la ură și violență. Tot Facebook a pornit de curând o nouă funcție pentru a proteja utilizatorii de informații care nu mai sunt relevante.

ADVERTISEMENT

Dacă încerci să dai „share” unor articole mai vechi de trei luni vei fi notificat înainte de a publica link-ul pe profilul tău. Pentru a încuraja informații relevante și corecte, compania va încuraja de acum înainte sursele originale și publicațiile care oferă transparență în legătură cu echipele editoriale.

ADVERTISEMENT