News

Facebook pierde bani, pentru prima dată în ultimii zece ani. Mark Zuckerberg, îngrijorat

Facebook a raportat pierderi semnificative de bani pentru prima dată în ultimul deceniu. ”Mașinăria de făcut” bani a lui Zuckerberg are probleme, lucru recunoscut de miliardar.
28.07.2022 | 15:53
Facebook pierde bani pentru prima data in ultimii zece ani Mark Zuckerberg ingrijorat
Mark Zuckerberg e pregătit să regândească strategia Facebook. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Rețeaua de socializare a raportat prima scădere anuală a veniturilor pentru al doilea trimestru, anunțând o scădere de 1% la 28,8 miliarde de dolari și a prezis că situația în trimestrul al treilea ar putea fi și mai ”dramatică”.

Facebook a pierdut bani, pentru prima dată în 10 ani

Profitul total pentru compania mamă, Meta, a scăzut cu 36%, până la 6,7 ​​miliarde de dolari. Divizia Reality Labs responsabilă de construirea viselor metaverse ale lui Mark Zuckerberg a pierdut 2,8 miliarde de dolari în trimestrul respectiv, potrivit The Verge.

ADVERTISEMENT

Căderea Facebook a fost prevăzută de experții de pe Wall Street, mai ales că Apple i-a pus bețe în roate gigantului deținut de Mark Zuckerberg. Telefoanele de tip iPhone au pus la dispoziția utilizatorilor o opțiune de tipul ”ask app not to track”, care a lovit foarte dur în reclamele celor de la Facebook.

Meta a pierdut, în acest sens, doar din reclame 10 miliarde de dolari în ultimul an. Efectul este de domino și tot mai mulți agenți de publicitate se retrag de pe Facebook, considerând că investiția în reclamă pe această platformă nu este rentabilă.

ADVERTISEMENT

Între timp, în efortul său de a concura cu Tik Tok, Meta regândește modul în care Facebook și Instagram pun accent pe videoclipurile și postările scurte pe care sistemul său le recomandă oamenilor. Zuckerberg e de părere că procentul de conținut pe care oamenii îl văd în Facebook și Instagram care provine din conturi pe care nu le urmăresc se va dubla începând de anul viitor. Construirea IA necesară pentru a face acest lucru este o investiție costisitoare, a adăugat mogulul.

Chiar dacă veniturile Meta sunt în scădere, compania a reușit să crească numărul de utilizatori zilnici ai Facebook cu 3%, până la 1,97 miliarde, inversând o scădere îngrijorătoare a utilizatorilor pe care a observat-o în urmă cu câteva trimestre.

ADVERTISEMENT

Meta a raportat că 2,88 miliarde de oameni folosesc acum cele patru aplicații sociale (Facebook, Messenger, Instagram și WhatsApp), în fiecare zi, o creștere cu 4% față de acum un an.

Zuckerberg a observat că oamenii încep să reacționeze tot mai mult la videoclipuri, la fel ca pe Tik Tok. Miliardarul a explicat că Reels, formatul video de scurtă durată al companiei care vizează Tik Tok, monetizează mai repede decât a făcut-o Facebook Stories după ce compania a copiat acel format de pe Snapchat în urmă cu câțiva ani.

ADVERTISEMENT

”Aceasta este o perioadă care necesită mai multă intensitate și mă aștept să facem mai mult cu mai puține resurse. Cred că vom trece prin această perioadă ca o organizație mai puternică și mai disciplinată”, le-a transmis Zuckerberg colaboratorilor săi, lăsând să se înțeleagă că Facebook ar putea reduce costurile în viitorul apropiat.

ADVERTISEMENT
Tags: