News

Facebook se transformă în Meta! Ce reprezintă noul nume ales de Mark Zuckerberg pentru companie

Mark Zuckerberg a dezvăluit noul nume al companiei Facebook. Iată ce reprezintă Meta, noua definiție a companiei mamă.
28.10.2021 | 22:46
Facebook se transforma in Meta Ce reprezinta noul nume ales de Mark Zuckerberg pentru companie
Facebook se transformă în Meta! Ce reprezintă noul nume ales de Mark Zuckerberg pentru companie. Sursa foto: hepta.ro, Fotomontaj Fanatik.
ADVERTISEMENT

Aflată în mijlocul unui scandal uriaș, compania Facebook a decis să își schimbe numele public în Meta, ca parte dintr-un rebranding major.

Mark Zuckerberg a ținut noul nume al companiei secret în ultimele zile, anunțând în urmă cu puține săptămâni decizia de a transforma firma pe care el însuși a creat-o.

ADVERTISEMENT

Facebook n-ar fi primul mare gigant tech care se reinventează sub un alt nume. În 2015, Google a trecut printr-un proces de restructurare și s-a transformat în Alphabet. Numele n-a provocat un ecou prea mare în industrie, însă.

Facebook ia o decizie similară acum, astfel că vorbim despre o schimbare a numelui companiei-mamă. Aceasta se va redenumi în Meta.

ADVERTISEMENT

Asta înseamnă că rețeaua socială Facebook rămâne Facebook. La fel se va întâmpla și cu Instagram și WhatsApp, celelalte două rețele deținute de Mark Zuckerberg.

Ce semnifică Meta. Mark Zuckerberg a explicat decizia

Zuckerberg, creatorul și șeful Facebook, a dezvăluit numele companiei odată cu planurile sale de a construi un ”metavers” – o lume online în care oameni se pot juca, lucra și pot comunica într-un mediu virtual, de regulă cu ajutorul unor căști de realitate virtuală.

ADVERTISEMENT

Acesta spune că brandul actual ”nu poate reprezenta tot ceea ce facem astăzi, darămite în viitor”, de unde și nevoia de schimbare.

”În timp, sper că vim putea fi văzuți ca o companie metavers și vreau să ne ancorăm munca și identitatea în ceea ce dorim să atingem prin eforturile noastre”, a afirmat în timpul unei conferințe virtuale.

ADVERTISEMENT

”Iar, ca parte a acestei schimbări, e timpul să adoptăm un nou brand care să cuprindă tot ceea ce facem, care să reflecte cine suntem și ceea ce sperăm să realizăm”, a mai spus Zuckerberg.

Compania a dezvăluit și un nou logo la sediul său din Menlo Park, înlocuind logoul clasic de forma butonului de LIke, un deget mare orientat în sus, cu un simbol albastru al infinitului.

Mark Zuckerberg spune că noul nume arată că, în viitor, utilizatorii nu vor trebui să folosească Facebook pentru a se bucura de alte servicii oferite.

Cuvântul ”meta” vine din limba greacă și înseamnă ”după” sau ”dincolo.”

Dicționarul explicativ al limbii române oferă următoarea definiție pentru ”meta”:

META- Element de compunere însemnând „după” sau exprimând ideea de transformare, de schimbare, folosit la formarea unor substantive și a unor adjective.

Pentru cineva din exterior, acest metavers ar putea părea o variantă de realitate virtuală, dar alții cred că ar putea reprezenta viitorul internetului.

Oamenii dintr-un metavers ar putea folosi o cască VR pentru a intra într-o lume virtuală, ce conectează o mulțime de medii digitale.

Aceasta ar putea fi folosită pentru orice, pentru muncă, pentru distracție, pentru concerte sau pentru a socializa cu prieteni și familie.

Facebook își va schimba și acronimul de la bursă începând cu 1 decembrie, denumindu-se MVRS, arată bbc.com.

ADVERTISEMENT
Tags: