News

Facebook vrea să renunțe la o funcție importantă. Se va scoate afișarea publică a like-urilor

04.09.2019 | 12:53
Dispare numărul de like-uri de pe Facebook. Sursa foto: vox.com

Dispare numărul de like-uri de pe Facebook! Facebook anunță că vrea să renunțe la o funcție importantă! Conducerea rețelei de socializare a anunțat că ar putea renunţa la afişarea publică a numărului de ″like″⁣-uri colectate de conţinutul publicat. Informația a fost confirmată pentru AFP de reprezentanţi ai companiei scrie știrileprotv.ro.

Dispare numărul de like-uri de pe Facebook

″Intenţionăm să ascundem numărul de ‘like’-uri pe Facebook″⁣, a declarat marţi pentru AFP un purtător de cuvânt al gigantului reţelelor de socializare.

Schimbarea care ar urma să apară nu ar face ca butonul de like să dispară, iar utilizatorii rețelei de socializare ar putea în continuare să aprecieze conținutul respectiv, însă afișarea numărului de astfel de aprecieri nu va mai fi afișat publicului larg, ci doar celui care a realizat postarea respectivă.

Dispare numărul de like-uri de pe Facebook
Dispare numărul de like-uri de pe Facebook. Susa foto: unimedia.info

Doar cel care postează mai poate vedea câte like-uri a strâns

Prin această schimbare majoră se doreşte să se atenueze presiunea socială asociată dobândirii aprobării de la semeni şi să se concentreze atenţia asupra conţinutului în sine, mai degrabă decât asupra popularităţii.

Facebook experimentează deja această posibilitate, în unele ţări, pe platforma sa Instagram. Utilizatorii pot şti întotdeauna câte ″like″⁣-uri au obţinut prin publicarea unei fotografii şi de câte ori au fost vizualizate înregistrările video, însă aceste cifre nu mai sunt publice.

Reţeaua Twitter a testat la rândul său această metodă, dar a descoperit că utilizatorii erau mai puţin interesaţi de ″tweet″⁣-uri atunci când acestea nu erau însoţite de statistici privind popularitatea.

″Când aceşti indicatori sunt eliminaţi, oamenii sunt mai puţin implicaţi″⁣, a declarat directorul de produs al Twitter, Kayvon Beykpour, în cadrul unei conferinţe de presă organizată în august în San Francisco.

Reţelele de socializare sunt criticate de asociaţii şi instituţii că ar alimenta o economie a atenţiei, ce valorizează conţinutul care suscită emoţii rapide în detrimentul celui care conduce la reflecţie.