ADVERTISEMENT
News

Facebook vrea să transforme Instagram într-o copie a TikTok. Ce schimbări urmează

Instagram va deveni o copie a platformei TikTok, iar Facebook are planuri importante în această direcție
Autor: George Stanciu | 01.07.2021 | 15:58
Facebook vrea să transforme Instagram într-o copie a TikTok. Ce schimbări urmează
Facebook vrea să transforme Instagram într-o copie a TikTok. Ce schimbări urmează. Sursa foto: pixabay.com.

Instagram s-a schimbat masiv de-a lungul ultimilor ani, mai ales după achiziția Facebook. Lucrurile nu merg neapărat într-o direcție potrivită, însă compania-mamă plusează.

ADVERTISEMENT

Astfel, Instagram ar urma să devină o copie din ce în ce mai fidelă a platformei sociale de videoclipuri, TikTok.

Schimbarea nu este doar una presupusă, ci una oficială, asumată chiar de șeful companiei. Într-un interviu pe Twitter, Adam Mosseri a confirmat că Facebook a început să testeze ”videoclipuri pe tot ecranul, imersive, distractive și orientate către mobile.” Mai mult, compania vrea să ”experimenteze cu mai multe lucruri din această sferă în următoarele luni.”

ADVERTISEMENT

Adam Mosseri a declarat direct că ”nu mai suntem o aplicație de distribuire a pozelor sau o aplicație pentru fotografii pătrate. Să fim sinceri, există competitori puternici în prezent… TikTok este uriaș, YouTube este și mai mare, și mai există și alte platforme ce sunt în creștere”, conform phonearena.com.

TikTok, cea mai populară aplicație în rândul utilizatorilor

Cu siguranță, noua decizie va aliena și mai mult utilizatorii de bază ai Instagram, cei care folosesc această platformă pentru funcțiile cu care s-au obișnuit de la început, acelea de a distribui și urmări fotografii.

ADVERTISEMENT

Totuși, schimbările nu sunt neapărat surprinzătoare, având în vedere situația din piață. Un raport al celor de la Sensor Tower arată că TikTok, care a fost liderul încasărilor în 2020, în ceea ce privește aplicațiile mobile, a rămas pe prima poziție și în prima jumătate a lui 2021.

Se estimează că utilizatorii platformei au cheltuit nu mai puțin de 920 de milioane de dolari pe TikTok în prima jumătate a lui 2021, o creștere cu 74% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

ADVERTISEMENT

Mai mult, TikTok este lider și în ceea ce privește rata de adopție. Aplicația a fost descărcată de 384,6 milioane de ori în prima jumătate a lui 2021. Deși e vorba de o scădere cu 38% față de prima jumătate din 2020 (când au fost înregistrate 619 milioane de descărcări), discrepanța apare din cauza că platforma nu mai este disponibilă pe anumite piețe mari, cum e India. 

Facebook crede că Instagram ar putea să ia o felie mai mare din ”tortul” uriaș din care se înfruptă acum TikTok, cu toate că schimbările propuse pentru viitor ar putea îndepărta utilizatorii.

ADVERTISEMENT

Instagram a mai luat câteva decizii pentru a copia TikTok, cea mai importantă fiind funcția Reels. A fost promovată atât de agresiv, încât butonul dedicat pentru aceasta este acum cel central, care a înlocuit butonul pentru o postare nouă. Schimbările au fost făcute neanunțat, astfel că utilizatorii au apăsat o bună perioadă de timp pe același buton, ajungând pe Reels, până să înțeleagă ce s-a întâmplat.

Mai există și aspectul transformării Instagram într-un soi de platformă comercială, unde din ce în ce mai multe branduri încearcă să-și vândă produsele direct prin intermediul acesteia. Curios este însă cât de multe persoane folosesc această funcție, promovată la fel de agresiv.

ADVERTISEMENT

O altă schimbare pe care ar putea s-o propună Instagram este cea prin care creatorii de conținut ar putea bloca anumite postări, făcându-le disponibile doar celor care plătesc un abonament.

Se pare că, momentan, funcția este gândită doar pentru Stories, nu și pentru postările obișnuite.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 842. 32 pagini. Doar 5 lei!