News

Facturi mai mari la energie din iulie. Cum poate fi evitată scumpirea

30.04.2021 | 10:48
Facturi mai mari la energie din iulie Cum poate fi evitata scumpirea
ADVERTISEMENT

Ministrul Energiei, Virigil Popescu, a estimat că majoritatea românilor vor primi facturi mari la energia electrică după 30 iunie, în condițiile în care foarte puțini și-au ales un furnizor de pe piața concurențială și au rămas cu cel de pe piața reglementată.

Serviciul universal de furnizare a energiei electrice va fi mai mare decât cel de piața liberă, însă românii nu s-au grăbit să-și aleagă un furnizor anume, ministrul estimând la numai 10% numărul beneficiarilor care au intrat în piața liberalizată.

ADVERTISEMENT

Virgil Popescu crede însă că la finalul lunii iunie va fi un val de cereri privind intrarea pe piața liberă unde tarifele vor fi mai mici.

Discount pentru intrarea pe piața liberă a energiei

Cred că un procent de 10 la sută, nu mulți. Este o inerție foarte mare a noastră, a românilor, în a trece, în a face așa, o schimbare. Și sunt convins că se va întâmpla – ca să fie iar un buluc, așa, spre sfârșitul lunii iunie, când ne vom trezi și vom dori să trecem mai repede. Evident că nu mai trebuie să te duci la coadă, poți să trimiți acum și prin e-mail. Dar nu mulți au trecut” a declarat Virgil Popescu, la Digi24.

ADVERTISEMENT

Totuși, Popescu crede că facturile nu este obligatoriu ca facturile de pe serviciul universal să crească, însă după 30  iunie cei care nu intră pe piața liberalizată vor plăti mai puțin decât suma pe care o plătesc acum.

Mă aștept ca în cel mai rău caz, tarifele să rămână la fel, mă aștept ca mai mulți oameni să treacă în piața concurențială, pentru că dacă nu vor opta pentru un furnizor din piața concurențială, nu vor mai primi după 30 iunie acel discount și practic vor rămâne la serviciul universal, care este un serviciu mai scump. Mă aștept că dacă nu au trecut în iunie, când le vine factura din iulie, să vadă că nu mai este acest discount”, a mai spus Popescu.

ADVERTISEMENT

Inerția consumatorilor este explicabilă și prin lipsa unei campanii de informare a consumatorului. „Din păcate, oamenii nu au fost informați la timp, prin campanii susținute și simplu de înțeles, că au acest drept de a-și schimba furnizorul – iar aici responsabilitatea era și a autorităților, dar și a furnizorilor existenți. Comunicarea ar fi trebuit să înceapă puternic cu cel puțin un an înainte de momentul liberalizării, ca oamenii să aibă timp să absoarbă informațiile”, a declarat, pentru Ziare.com, Teodora Vasâlca-Cimpoi, consultant în domeniul energetic.