Compania de furnizare și distribuție a energiei electrice Enel a oferit precizări în legătură cu facturile la gaze naturale pentru lunile februarie-aprilie. Anunțul a fost făcut de Ioana Krekan, Activation & Billing Manager la Enel România. Pe de altă parte, deja pe facturile emise de Enel se regăsesc precizări în legătură cu plata unor compensații.
Reprezentanții Enel au făcut precizări în legătură cu emiterea facturilor la gaze naturale pentru consumatorii casnici pentru perioada lunilor februarie-aprilie ale acestui an. Ioana Krekan, manager facturare Enel/ Enel Energie Muntenia a precizat: „Zilele acestea emitem facturile pentru perioada de consum octombrie-ianuarie, iar pe parcursul lunii mai vom emite facturile aferente consumului lunii februarie și luna martie”. „Facturile pentru lunile de consum februarie, martie și aprilie, vor fi emise pentru fiecare lună de consum în parte”, a mai precizat managerul Enel, potrivit DC News, adăugând că s-a „intrat deja într-un flux normal de facturare”.
Deja pe facturile emise de Enel se regăsesc precizări în legătură cu plata unor compensații. Spre exemplu: „Vă informăm că in conformitate cu prevederile Standardului de siguranță pentru activitatea de distribuție a energiei electrice, compania noastră, Enel Energie Muntenia, se găsește în situația de a vă plăti compensații pentru nerealizarea indicatorului de performanță garantat – citirea indexului grupului de măsurare pentru clienții casnici, în valoare de 10 lei.
În acest sens, începând cu următoarea factură care se va emite, veți găsi contravaloarea compensației cuvenite conform motivului invocat mai sus. Suma cuvenită cu titlul de compensație va fi evidențiată pe factură, urmând a fi dedusă din valoarea facturii emise, iar dumneavoastră veți plăti numai diferența. Dacă valoarea facturii emise este inferioară sumei cuvenite cu titlul de compensație, restul rezultat după efectuarea compensării cu valoarea facturii va fi păstrat ca și sold creditor în favoarea dumneavoastră urmând a fi dedus din următoarele facturi emise”.
Clienții Enel au la dispoziție mai multe modalități de plată a facturilor: contul My Enel, plata fără autentificare, transfer bancar, plata la ATM, internet/mobile banking, plata fără autentificare sau sistemul direct debit (serviciul setat cu banca, plata facturii făcându-se automat la data la care se emite.
Totodată, clienții pot alege să primească factura electronică. Factura de energie electrică sau gaze naturale poate fi accesată online pe site-ul Enel, prin aplicație (MyEnel) sau prin SMS. De asemenea, Enel pune la dispoziție două modalități pentru clienți de a trimite indexul la energie electrică și gaze naturale (aplicația MyEnel și serviciul telefonic).
În legătură cu perioada de trimitere a indexului la energie electrică și gaze naturale, Enel precizează: ”Indexul, fie că este vorba despre cel referitor la consumul de energie electrică, fie despre cel legat de consumul de gaze naturale, poate fi trimis direct de către client la noi, furnizorul tău. Se poate trimite indexul pentru energie electrică, ”doar în intervalul menţionat pe factură, în secțiunea ‘Transmitere index’.
Tot aici se găsește și intervalul în care operatorul de distribuție realizează citirile de regularizare. Indexul pe care ni-l transmiți poate fi înregistrat până în ultima zi din interval, până la ora 19:00. Indexul pentru gaze naturale poate fi transmis între 22 și 26 ale fiecărei luni, dacă operatorul tău de distribuție este unul dintre următorii: Delgaz Grid, Gaz Mir, Gaz Est, Premier Energy sau Progaz Dacă distribuitorul tău este Distrigaz Sud, uită-te pe factura ta pentru a vedea când ne poți trimite indexul la gaze”.
”Citirea și transmiterea periodică a indexului la electricitate și gaze naturale, în perioadele dedicate, te ajută să plătești exact cât consumi și să îți administrezi consumul de energie așa cum îți dorești, în funcție de nevoile tale”, precizează Enel. „La fel de important, transmiterea indexului, numită și autocitire, ne ajută pe noi, furnizorul tău, să emitem facturile periodic, pe baza consumului tău real de energie electrică sau gaze naturale.
Dacă alegi să nu transmiți indexul contorului tău de energie periodic, furnizorul tău va emite factura pe baza unei estimări a consumului tău, în funcție de convenția de consum. Când nu transmiți indexul tău la energie și furnizorul facturează pe baza estimatului, actualizarea valorii consumului tău se va face odată cu citirea indexului de către operatorul de distribuție din zona ta, iar tu ai riscul de a plăti o valoare mai mare la regularizare, ceea ce poate produce un dezechilibru în bugetul familiei. Vei observa acest lucru pe factură: va fi menționat ca ‘regularizare’”.