Fară tiruri în weekend. Cum s-a ajuns la această idee? Ministrul Turismului a explicat că măsura este implementată cu succes în multe țări din Uniunea Europeană.
Și cum România suferă la capitolul autostrăzilor, lipsa camioanelor care transportă mărfuri ar contribui la relaxarea traficului rutier. Primii care ar avea de câștigat ar fi turiștii. Mai ales cei care preferă ca în weekend să meargă pe Valea Prahovei.
În interviul acordat jurnaliștilor de la Antena 3, Constantin-Daniel Cadariu a dezvăluit că a luat legătura cu Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Transporturilor. Se încearcă găsirea unei soluții referitoare la interzicerea circulației tirurilor în weekend.
”În perioadele de sezon, în perioadele de sfârşit de săptămână, când e numărul cel mai mare de turişti în anumite zone, unul dintre incoveniente îl reprezintă traficul rutier.
Or, noi ştim… Din punctul de vedere al reţelei de autostrăzi, suferim. Oricum suferim clar, raportându-ne la restul Europei. Aşa cum se ştie, Europa este împânzită de o reţea mare de autostrăzi.
Şi atunci, una dintre solicitările venite din domeniul celor care activează în turism, a fost tocmai aceasta. Dacă s-ar putea lua considerare, un aspect care funcţionează în vestul Europei?
După cum se ştie, începând de sâmbătă la prânz şi până duminică seara la orele 24:00, circulaţia mijloacelor de transport pentru marfă este interzisă pe aproape întreaga suprafaţă a Uniunii Europene. Cu siguranţă, în vestul Europei…”, a declarat ministrul.
„Or, domniile lor au spus în felul următor. Cu atât mai mult, o astfel de măsură ar fi necesară la noi, unde această reţea de autostrăzi abia acum se dezvoltă.
În sensul acesta, am făcut deja o adresă de înştiinţare, de solicitare, către Ministerul de Interne pe deoparte şi Ministerul Transporturilor pe cealaltă parte… Să vedem dacă e cazul de a modifica acea reglementare legală, care să facă posibil acest lucru.
Adică să fie redus sau pur şi simplu interzis transportul de mărfuri în acea perioadă de sfârşit de săptămână. Nu ţine şi nu e în competenţa ministerului nostru. De aceea, am considerat necesar să facem aceste adrese şi înştiinţări, în acelaşi timp”, a declarat ministrul Antreprenoriatului şi Turismului.
Altfel, amintim că înmatriculările de vehicule rutiere noi au scăzut cu 16,8%, în trimestrul IV al anului trecut. Vorbim despre o comparație cu datele din 2020, conform comunicatului remis de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Pentru autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale), înmatriculările au scăzut cu 20,1%. Pentru remorci şi semiremorci a fost înregistrată o scădere de -15,3%, în timp ce pentru autotractoare a fost de -5,3%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au crescut cu 52,1% la categoria autotractoare. Au fost scăderi la categoria remorci/semiremorci (-7,1%) şi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 0,8%.
Comparativ cu trimestrul III 2021, în trimestrul IV 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au înregistrat o scădere de 13,7%.