Farsa secolului în Franța. Cel mai prost vin dintr-un supermarket a reușit să câștige un concurs prestigios.
Jurații au fost păcăliți să ofere medalia de aur unui vin care costă doar 2,70 de euro. Prestigiosul premiu Gilbert et Gaillard a fost așadar ținta unei păcăleli imense, scrie presa internațională.
Cel care a pus la cale această farsă a fost Eric Boschman, un somelier de prestigiu din Belgia. Acesta, alături de echipa de la revista și emisiunea TV On n’est pas des pigeons au avut o misiune clară.
Aceștia au vrut să facă o farsă și au mers în supermarket pentru a alege cel mai prost vin de acolo. Aceștia au deghizat sticla pentru a apărea ca fiind una de execepție și au ales și un nume mai pompos pentru ea. Chateau Colombier au numit vinul de supermaket, căruia i-au creat și o etichetă frumoasă.
Somelierul care a pus la cap cea mai mare farsă din Franța a dat datele unui vin de calitate la un laborator, așa cum cere prestigiosul concurs. Doar că nimeni nu verifică datele așa că au putut să treacă în următoarea etapă.
Desigur, o contribuție a avut și reputația somelierului. Acesta a început să laude vinul ieftin din supermarket și a reușit să își influențeze colegii de breaslă.
Farsa secolului din Franța a funcționat perfect, iar vinul de doar câțiva euro a reușit să se claseze pe prima poziție în concurs.
Juriul l-a descris ca fiind „suav, proaspăt și bogat, cu arome tinere curate, care promit o complexitate plăcută, foarte interesantă”, conform Oddity Central.
Prin această farsă, cei care au pus-o la cale au vrut să arate că aceste concursuri nu ar trebui crezute 100%. Astfel, un vin extrem de lăudat poate fi unul foarte prost, dacă are un marketing bun.