Life

Farsa secolului în Franța. Cum a câștigat cel mai prost vin din supermarket un prestigios concurs

Farsa secolului în Franța. Un vin foarte prost luat din supermaket a reușit să câștige un concurs extrem de prestigios.
23.05.2023 | 20:30
Farsa secolului in Franta Cum a castigat cel mai prost vin din supermarket un prestigios concurs
Farsa secolului în Franța. Cel mai prost vin, medalie de aur. Foto: Sticlă cu pahar de vin / Pixabay
ADVERTISEMENT

Farsa secolului în Franța. Cel mai prost vin dintr-un supermarket a reușit să câștige un concurs prestigios.

Farsa secolului în Franța. Cel mai prost vin, medalie de aur la un concurs prestigios

Jurații au fost păcăliți să ofere medalia de aur unui vin care costă doar 2,70 de euro. Prestigiosul premiu Gilbert et Gaillard a fost așadar ținta unei păcăleli imense, scrie presa internațională.

ADVERTISEMENT

Cel care a pus la cale această farsă a fost Eric Boschman, un somelier de prestigiu din Belgia. Acesta, alături de echipa de la revista și emisiunea TV On n’est pas des pigeons au avut o misiune clară.

Aceștia au vrut să facă o farsă și au mers în supermarket pentru a alege cel mai prost vin de acolo. Aceștia au deghizat sticla pentru a apărea ca fiind una de execepție și au ales și un nume mai pompos pentru ea. Chateau Colombier au numit vinul de supermaket, căruia i-au creat și o etichetă frumoasă.

ADVERTISEMENT

Cum au reușit să facă farsa secolului în Franța

Somelierul care a pus la cap cea mai mare farsă din Franța a dat datele unui vin de calitate la un laborator, așa cum cere prestigiosul concurs. Doar că nimeni nu verifică datele așa că au putut să treacă în următoarea etapă.

Desigur, o contribuție a avut și reputația somelierului. Acesta a început să laude vinul ieftin din supermarket și a reușit să își influențeze colegii de breaslă.

ADVERTISEMENT

Farsa secolului din Franța a funcționat perfect, iar vinul de doar câțiva euro a reușit să se claseze pe prima poziție în concurs.

Juriul l-a descris ca fiind „suav, proaspăt și bogat, cu arome tinere curate, care promit o complexitate plăcută, foarte interesantă”, conform Oddity Central.

ADVERTISEMENT

Prin această farsă, cei care au pus-o la cale au vrut să arate că aceste concursuri nu ar trebui crezute 100%. Astfel, un vin extrem de lăudat poate fi unul foarte prost, dacă are un marketing bun.

ADVERTISEMENT