România are patru echipe calificate în turul al treilea preliminar al Conference League, iar FCSB a atras cei mai mulți telespectatori în fața micilor ecrane, la duelul cu Saburtalo Tbilisi.
FCSB și Universitatea Craiova sunt în dispută directă nu doar pentru titlul de campioană în SuperLiga, ci și în ceea ce privește audiențele. Conform paginademedia.ro, Pro TV, postul care a transmis meciul FCSB – Saburtalo 4-2, a fost lider de audiență pe toată durata evenimentului sportiv.
Aproape 1,3 milioane de telespectatori (1.288.000) au văzut în transmisiune directă calificarea echipei lui Nicolae Dică în turul 3 preliminar al competiției continentale intercluburi. Cifra amintită i-a asigurat canalului Pro TV un rating de 7,3 şi un share de 20,0, dominând concurența.
La aceeași oră cu partida de pe Arena Națională s-a disputat, în Bănie, meciul dintre Universitatea Craiova și Vllaznia, transmis de Digisport. 260.000 de români i-au urmărit la treabă pe olteni, iar acest lucru a adus postului amintit un rating de 1,5 și un share de 4.0, clasând Digisport pe locul 5 în topul audiențelor.
Pe locul secund în preferințele telespectatorilor români, pe intervalul desfășurării celor două evenimente sportive, s-a clasat Kanal D cu o medie de 1.220.000 de telespectatori (6,9 rating).
Podiumul a fost încheiat de Antena 1, cu o audienţă de 759.000 de urmăritori (4,3 rating), cu 529.000 de telespectatori mai puțini decât a liderului Pro TV.
Ratingul înseamnă procentul de telespectatori al unui post de televiziune din totalul deținătorilor de televizoare din România, în timp ce share (cotă de piaţă) reprezintă procentul din totalul oamenilor care se uitau la tv în acel moment.
Meciul în care FCSB a învins-o pe Saburtalo a fost prima opțiune a telespectatorilor și în segmentul urban și comercial. Pe segmentul urban, topul audiențelor a avut aceeași configurație ca și în clasamentul audienţelor de la general.
Astfel, Pro TV a adunat 628.000 de telespectatori, un rating de 6,6 și un share de 18,9. Kanal D a avut 560.000 de români pe frecvență, un rating de 5,9 și un share de 16,9, iar Antena 1 380.000 de telespectatori, un rating de 4,0 și un share de 11,5. Meciul Universității Craiova a fost urmărit pe Digisport de 147.000 de microbiști.
Cel mai important sector pentru televiziuni, cel comercial, adică telespectatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, a fost dominat tot de meciul FCSB – Saburtalo, care i-a adus Pro TV-ului 296.000 de telespectatori, un rating de 6,3 și un share de 24,4.
Kanal D și-a menținut poziția a doua în audiențe cu 161.000 de telespectatori (3,4 rating și 13,2 share), iar Antena 1 a adunat 157.000 de români în fața televizoarelor (3,3 rating și 12,9 share). În acest sector de audiențe meciul Universității Craiova s-a clasat ceva mai bine, pe locul 4, cu 51.000 de telespectatori, un rating de 1,1 și 4,2 share.