FCSB vrea să ia calea cluburilor mari din Europa. Mihai Stoica a anunțat că „roș-albaștrii” vor să facă o schimbare grafică a siglei de pe echipamente, în stilul celor de la Liverpool, care au extras emblema orașului, cormoranul, din sigla echipei și au utilizat-o pe noile echipamente pentru acest sezon.
FCSB și-a pierdut sigla în urma procesului pierdut în fața celor de la CSA Steaua și a fost nevoită să creeze design-ul unei noi embleme, cea pe care o au și în prezent.
Invitat la un podcast, președintele consiliului de administrație al bucureștenilor a anunțat care este planul clubului pentru următoarele echipamente. Mihai Stoica a explicat că „roș-albaștrii” doresc să scoată un element din siglă pe care să-l folosească pe echipamentul de prezentare sau chiar pe cel de joc:
”Acum lucrez cu un grafician cu care lucrez de obicei, Bogdan Gurău, vreau ca la anul să avem… să scoatem un detaliu din siglă, să îl schimbăm puțin și să plecăm cu el pe echipamentul de prezentare, poate și pe cel de joc.
De ce? De la Walter Zenga… voiam să schimb și înainte, să schimb fonturile, dar nu eram lăsat. Dar chestia cu… eu, pe hainele mele, îmi pun chestii din astea, noi, să văd care e percepția, jucătorii cum o văd, bă, e frumos, nu e frumos.
Și după aia îi dăm drumul. Sunt niște chestii care contează. Fotbaliștii stau foarte mult îmbrăcați în echipamentul ăsta, în fiecare weekend, de ce să nu se simtă excepțional? Trebuie să îți placă”, a spus MM Stoica, la SportCast cu Sile.
Atât Liverpool, cât și Chelsea, au renunțat la emblema clasică de pe echipamente. Cele două cluburi britanice au scos simbolurile principale din siglă și le-au imprimat pe tricouri, într-un stil mult mai modern.
Clubul de pe Anfield și-a redefinit identitatea vizuală prin două fonturi exclusive – LFC Sans și LFC Serif – inspirate din forma aripilor și a ghearelor cormoranului emblematic. Aceste elemente grafice consolidează legătura estetică dintre echipă și simbolul său tradițional.
Noua schemă cromatică vine cu ajustări discrete, renunțând la variațiile anterioare și punând accentul pe nuanța emblematică de roșu care definește spiritul lui Liverpool. Întregul concept vizual, inclusiv tipografiile, a fost conceput pentru a reda esența pasiunii care se trăiește pe stadionul legendar din nord-vestul Angliei.