Amendată cu suma de 4.000 de lei deoarece a sunat, fără o urgență reală, la 112. La telefon femeia le-a spus polițiștilor că nu poate merge acasă deoarece un bărbat nu o lasă.
În conversația cu autoritățile, femeia de 55 de ani, din comuna Runcu, județul Gorj, le-a spus acestora că nu poate ajunge acasă din cauza unui bărbat. Ea a susținut că se află în satul Răchiți la o anumită adresă, dar fără a oferi mai multe detalii.
Trei patrule de poliție din cadrul Secției 1 Poliție Rurală Târgu Jiu s-au prezentat locația indicată. Spre surprinderea polițiștilor, nu era nimeni la acea adresă. Mai mult, aceștia riscau să fie atacați de doi câini ce se plimbau prin curte, însă au folosit spray-ul lacrimogen și au evitat un posibil atac al animalelor.
În scurt timp, polițiștii au stabilit că femeia a fost văzută de localnici în timp ce se deplasa împreună cu un bărbat, la locuința acestuia din satul Răchiți. Cei doi au fost găsiți într-o stare avansată de ebrietate.
„Poliţiştii s-au deplasat la imobilul respectiv, unde au identificat apelanta, în persoana unei femei de 55 de ani, din comuna Leleşti, sat Rasoviţa, împreună cu proprietarul imobilului, în vârstă de 38 de ani, din satul Răchiţi, ambii fiind în vădită stare de ebrietate, declarând că au consumat băuturi alcoolice împreună.
Referitor la motivul apelării numărului unic de urgenţă 112, femeia nu a fost coerentă şi nu a putut preciza un motiv real pentru care a solicitat abuziv intervenţia poliţiştilor”, a precizat IPJ Gorj.
Concluziile autorităților au indicat faptul că femeia nu s-a aflat în niciun moment în pericol. Aceasta a fost sancționată cu o amendă de 4.000 de lei pentru că a sunat abuziv și fără un motiv real la 112.
După acest incident, ea a fost internată la spital. Organele de poliție au mai menționat faptul că nu este prima oară când se întâmplă un eveniment de acest gen. Anul trecut, aceeași persoană a sunat la 112 abuziv, apoi a fost internată la spital.
„Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent sau, mai grav, fals, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!”, atenționează Poliția Română.