News

”Fenomenul” Hidroelectrica: ”Primim și 5.000 de cereri pe zi”. Ce spune compania despre prețurile de pe piață și întârzierile la facturare

Hidroelectrica, compania care ”vinde” energie la cel mai mic preț de pe piață, va continua politica de atragere a clienților casnici, în ciuda informațiilor din ultima vreme.
23.11.2022 | 12:33
Fenomenul Hidroelectrica Primim si 5000 de cereri pe zi Ce spune compania despre preturile de pe piata si intarzierile la facturare
Compania de stat Hidroelectrica oferă cea mai bună ofertă pentru consumatorii casnici de pe piață / Colaj foto: Fanatik / Surse foto: Hepta, Facebook Hidroelectrica
ADVERTISEMENT

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România, a depășit 400.000 de clienți casnici și intenționează să-și extindă portofoliul, asigurând ”un preț corect”, se arată într-un răspuns primit de FANATIK de la reprezentanții companiei. Informația vine în contextul în care ENEL a anunțat oficial că va părăsi piața din România.

Hidroelectrica spune că prețul la energie va respecta cadrul legal

Într-o piață dominată ani de-a rândul de așa-zișii ”băieți deștepți din energie”, politica Hidroelectrica pare să schimbe regulile. Într-un răspuns oferit publicației FANATIK, reprezentanții Hidroelectrica fac referire, în premieră la ”intermedieri succesive pe lanțul comercial”, care făceau, în unele cazuri, ca prețul energiei să crească foarte mult.

ADVERTISEMENT

”Hidroelectrica acționează pe piața de energie într-o dublă calitate, aceea de producător de energie verde, și aceea de furnizor. Această stare de fapt permite companiei să ofere clienților săi un preț corect al energiei, neafectat de intermedieri succesive pe lanțul comercial.

Prețul la care Hidroelectrica oferă energie va respecta cele afirmate anterior și condițiile determinate de cadrul legal”, au explicat reprezentanții Hidroelectrica, întrebați dacă vor putea să păstreze prețurile la un nivel scăzut, în contextul scumpirii energiei.

ADVERTISEMENT

Cele mai multe cereri vin din București, Ilfov și Giurgiu

În prezent, compania a ajuns la aproximativ 400.000 de locuri de consum aparținând clienților casnici și primește, în medie, 2.000 de cereri pe zi. ”Există și perioade în care numărul solicitărilor se ridică la circa 5.000 pe zi”, au mai arătat reprezentanții companiei pentru FANATIK.

Cererile vin din toate zonele geografice, însă cea mai mare pondere a solicitărilor de preluare a locurilor de consum vin din București, Ilfov și Giurgiu.

ADVERTISEMENT

Numărul mare de cereri a dus la nevoia implementării unor noi soluții informatice, la care s-au adăugat și modificările legislative, care au condus la o întârziere la facturare și o perioadă în care nu au mai fost preluate cereri noi de racordare.

De ce facturile sunt emise cu întârziere de câteva luni

”Întârzierile în facturare sunt cauzate, în principal, de frecventele modificări legislative din ultima perioadă adoptate de statul român ca parte a măsurilor menite să contracareze efectele crizei din energie. Acestora li se adaugă afluxul tot mai mare de consumatori care optează pentru serviciile Hidroelectrica.

ADVERTISEMENT

Compania are în curs de implementare la acest moment aplicațiile informatice de tip CRM și de facturare noi, care să permită gestionarea unor baze de date de clienți aflate într-o continuă creștere. Este de așteptat ca migrarea la noile sisteme să producă îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește promptitudinea în relația cu clienții. Acestea vor fi disponibile în viitorul foarte apropiat.

ADVERTISEMENT

Dorim să facem precizarea că Hidroelectrica are disponibilă o aplicație web în care clienții pot să își vizualizeze facturile, aceasta putând fi accesata la adresa: https://client.hidroelectrica.ro/facturi. Disponibilitatea aplicației este suspendată temporar până la finalizarea procedurilor de migrare a bazelor de date în noul soft”, se mai arată în răspunsul Hidroelectrica pentru FANATIK.

Hidroelectrica: ”Vom suplimenta numărul de posturi”

Un alt obiectiv al Hidroelectrica în viitorul apropiat îl reprezintă îmbunătățirea relației cu clienții, în condițiile în care mulți abonați se plâng că nu reușesc să intre în contact cu reprezentanții companiei. ”Suplimentarea numărului de posturi în cadrul companiei reprezintă una dintre măsurile care sunt luate în considerare pentru îmbunătățirea activității de furnizare”, se mai arată în răspunsul primit de FANATIK.

Cu alte cuvinte, spun cei de la Hidroelectrica, compania de stat își va concentra din ce în ce mai mult atenția către consumatorii casnici, deși în ultima vreme s-a vorbit insistent despre o presiune pe care marii jucători din domeniul energiei o fac pentru a stopa această tendință.

”Hidroelectrica acționează în sensul dezvoltării unei noi linii de business – activitatea de furnizare destinată consumatorilor casnici, direcție către care compania s-a îndreptat în mod strategic în ultimii doi ani și în care investește constant”, au mai declarat reprezentanții Hidroelectrica.

Tags: