Postul TVR 1 a obținut audiențe record sâmbătă seară, atunci când a fost difuzată finala Eurovision Song Contest 2022, transmisă în direct de la Torino. Postul public a reușit să se claseze pe cea mai bună poziție din ultimii ani.
Sâmbătă seară, TVR 1 a ocupat locul trei în clasamentul audienţelor cu finala Eurovision 2022. Aceasta este cea mai bună poziție a postului Televiziunii Române din ultimii ani.
În 2021, finala Eurovision a fost în România pe locurile 5-7, mult după posturile de televiziune care conduceau clasamentul.
Concursul muzical Eurovision a fost la concurență cu Te cunosc de undeva, emisiunea difuzată pe Antena 1, dar și cu filmul “Motivat să ucidă” (2009), de pe Pro TV.
Anul acesta, la finala concursului internațional de muzică s-au uitat, în medie pe minut, 370.000 de români, potrivit Paginademedia.ro. Este un număr dublu față de câți se uitau anul trecut.
Finala Eurovision 2022 a început de la ora 22:00, iar țara câștigătoare – Ucraina – a fost anunțată aproape de ora 02:00. WRS, reprezentantul României, a intrat în concurs pe poziția a doua și s-a clasat pe locul 18.
Pe intervalul finalei Eurovision, topul național a fost condus de Antena 1, cu o medie de 710.000 de telespectatori, urmată de Pro TV, cu media de 690.000 de telespectatori.
Show-ul Te Cunosc de Undeva a fost difuzat până la miezul nopții, program care a avut, pe intervalul de difuzare, aproape 1,1 milioane de români, ocupând prima poziție.
La nivel urban, TVR 1 a ocupat tot poziția trei cu finala Eurovision. Concursul a fost urmărit de 260.000 de telespectatori din mediul urban, dublu față de 2021.
Pe intervalul difuzării Eurovision 2022, Antena 1 a fost în fruntea clasamentului (390.000), urmată de Pro TV (325.000). Antena 1 s-a situat pe primul loc și pe intervalul difuzării emisiunii Te cunosc de undeva. Show-ul a fost urmărit de 650.000 de telespectatori între 20.00 şi 24.00.
Postul TVR 1 a fost urmărit de o medie de 135.000 de telespectatori între 21 şi 54 de ani de la oraşe pentru finala Eurovision, fiind tot pe locul trei. Pro TV a condus pe segmentul comercial, cu aproape 200.000 de telespectatori tineri, urmat de Antena 1 (160.000).
La nivel național, cele trei posturi au fost urmate de Kanal D, România TV, Antena 3, DigiSport 1 și Prima TV. Pe ultimele două locuri se află National TV și Boomerang.