Aici, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a anunțat că Ford Motor Co trebuie să recheme 20.484 de SUV-uri hibride în fabrică. Motivul? O problemă destul de serioasă legată de bateria acestor autoturisme.
Rechemarea vizează mai multe modele Ford Escape și Lincoln Corsair produse între anii 2020 – 2024. Conform NHTSA, defectul de fabricație la una dintre celulele bateriei de înaltă tensiune poate provoca un scurtcircuit intern și, implicit, o defecțiune majoră a bateriei.
Software-ul ar trebui să se poată actualiza gratuit de către dealerii Ford. În cazul în care acest lucru nu va fi posibil, autoturismul va avea pachetul de baterii de înaltă tensiune înlocuit, tot gratis. Momentan Ford nu a oferit prea multe detalii despre eventual incidente sau pagube produse de acest defect.
Măsura ar fi mai mult preventivă, pentru a se asigura că clienții nu vor avea probleme. Compania tocmai anunțase în urmă cu o lună că va da afară peste 4.000 de angajați din cauza concurenței pe care o face China, în mod neloial.
Companiile din China reușesc să producă autoturisme electrice la un preț mult mai mic și au invadat piața cu astfel de produse care au real succes în rândul clienților. În consecință, Ford va da afară 4.000 de angajați, mai exact va reduce cu 14% forța de muncă din Europa.
Ford a înregistrat pierderi semnificative în ultimii ani, iar cererea pentru vehiculele electrice sau hibride este tot mai mică. Asta, în condițiile în care nu există un sprijin guvernamental concret în SUA și Europa, spre deosebire de China.
Cei mai mulți oameni își vor pierde joburile în Germania și Regatul Unit și e de așteptat ca economia Germaniei să aibă de suferit, mai ales că aici se vor închide mai multe fabrici Volkswagen. Tensiunile dintre China și SUA nu ar fi de prea mult ajutor, notează specialiștii citați de Reuters.
În Germania, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu aproape 29% în primele 9 luni din 2024, după ce Guvernul a decis să elimine subvențiile. Ford a solicitat de mai multe ori investiții în infrastructura de încărcare precum și stimulente financiare și politici clare pentru a sprijini această tranziție spre autovehicule electrice.
”Ceea ce ne lipsește în Europa și Germania este o agendă politică clară și fermă pentru a avansa e-mobilitatea, cum ar fi investițiile publice în infrastructura de încărcare, stimulente semnificative… și o mai mare flexibilitate în îndeplinirea obiectivelor de conformitate [pentru emisiile de] CO2”, a transmis conducerea Ford într-o scrisoare adresată guvernelor europene.