News

Ford suspendă producția uzinei de la Craiova. Criza semiconductorilor nu rămâne fără urmări

24.02.2021 | 17:41
Ford suspenda productia uzinei de la Craiova Criza semiconductorilor nu ramane fara urmari
ADVERTISEMENT

Din cauza problemelor legate de furnizarea semiconductorilor, Ford Craiova s-a văzut nevoită să suspende producţia de vehicule şi motoare pe o perioadă de opt zile, începând de vineri, 26 februarie. Anunțul a fost făcut printr-un comunicat transmis cu puțin timp în urmă de reprezentanții companiei.

De asemenea, aceștia au dat asigurări că angajații fabricii își vor primi salariile conform acordurilor încheiate cu sindicatele și în funcție de legislația în vigoare. Planul actual prevede ca activitatea să fie reluată pe data de 10 martie.

ADVERTISEMENT

Cum cererea de cipuri electronice a explodat, odată cu producția de noi console și laptop-uri, în contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, producători auto din întreaga lume au fost obligați să oprească liniile de asamblare a vehiculelor.

Ford întrerupe activitatea fabricii de la Craiova

Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, Ford Craiova va suspenda temporar producţia de vehicule şi motoare timp de 8 zile, începând cu 26 februarie.

ADVERTISEMENT

Planul actual este ca producţia la Ford Craiova să fie reluată pe data de 10 martie. Pe parcursul celor 8 zile in care productia va fi suspendată, angajații fabricii Ford Craiova vor fi plătiți conform acordurilor încheiate intre companie si sindicate si tinând cont de legislația in vigoare.

 La nivel global, Ford monitorizează ăndeaproape situația și își adaptează planurile de producție pentru a minimiza efectul asupra angajaților, furnizorilor, clienților si dealerilor din întreaga Europă”, a anunțat compania.

ADVERTISEMENT

Și Dacia a suspendat producția la Mioveni din cauza crizei semiconductorilor

Industria auto se aşteaptă ca producția să fie grav afectată în următoarele trei sau patru luni de criza microcipurilor, situație provocată de factori precum pandemia COVID-19, modificarea obiceiurilor de consum ale oamenilor în izolare, repercusiunile crizei economice vehiculate, dar și cererea tot mai mare de semiconductori.

În România, pe lângă Ford, și Dacia a suspendat, la începutul lui februarie, activitatea fabricii de la Mioveni. La ora actuală, un autovehicul modern este imposibil de construit fără aceste microcipuri, în condițiile în care majoritatea componentelor sunt operate de sisteme electronice și senzori care transmit informații unității electronice de control a motorului.

ADVERTISEMENT

În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori.

Astfel, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5, 8 şi 12 februarie, iar la Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în data de 8 februarie. Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto”, au anunțat reprezentanții grupului Renault România.

ADVERTISEMENT