News

Fotografiile editate din social media dăunează grav sănătății. Utilizatorii nu se mai privesc în oglindă în absența filtrelor

Utilizatorii care folosesc fotografii editate cu filtre în social media au ajuns să nu se mai privească în oglindă.
04.08.2021 | 15:32
Fotografiile editate din social media dăunează grav sănătății. Utilizatorii nu se mai privesc în oglindă în absența filtrelor
ADVERTISEMENT

Dacă folosești Instagram, Facebook sau Snapchat, e o șansă foarte mare ca în feed să vezi o mulțime de fotografii pline de filtre ale prietenilor tăi.

Există filtre pentru ten, pentru ochi, pentru buze, pentru mai toate trăsăturile faciale, iar acestea se folosesc de realitatea augmentată pentru a-ți ilustra cum ai putea arăta cu diverse modificări aduse chipului tău.

ADVERTISEMENT

Filtrele sunt deosebit de populare în rândul celor ce postează pe rețelele sociale, însă un sondaj efectuat recent arată că acestea au un impact mai degrabă negativ asupra stimei de sine a multor utilizatori care cad în mirajul acestora.

Mai mult, unii utilizatori chiar admit că filtrele le-au alterat percepția asupra sinelui și sunt chiar șocați când văd fotografii needitate cu ei înșiși.

ADVERTISEMENT

Sondajul a fost realizat de către Uvence, fiind intervievați 2.069 de utilizatori ai rețelelor sociale cu privire la opiniile lor despre filtre.

Utilizatorii de filtre, șocați de cum arată în absența lor

Rezultatele nu sunt tocmai surprinzătoare, dar ar trebui să îngrijoreze:

  • 20% dintre respondenți nu mai postează niciodată poze fără filtre.
  • 37% dintre participanții la sondaj își preferă chipul cu filtre decât cel real.
  • 30% susțin că utilizarea filtrelor le-a afectat stima de sine.
  • 38% dintre persoane folosesc filtrele pentru a-și îmbunătăți textura tenului.
  • 23% afirmă că utilizarea filtrelor le-a alterat percepția asupra modului în care arată, într-atât încât sunt șocați de cum arată fără filtre. 

Olivier Amar, chirurg estetician și chief marketing officer la Uvence, spune că ”încă de la începutul pandemiei, medicii din întreaga industrie cosmetică au observat o creștere accelerată a cererii de tratamente din partea pacienților.”

ADVERTISEMENT

”Acest interes crescut apare de la pacienți cu istoric dar și de la indivizi care nu au luat în calcul proceduri cosmetice până acum”, mai afirmă Amar.

Medicul mai spune că ”în timpul consultațiilor cu pacienții, una dintre prioritățile mele este să mă asigur că aceștia doresc un tratament pentru motive corecte.”

”E foarte ușor să fim consumați de social media – chiar dacă e vorba de filtre sau de comparații cu alte persoane – astfel că trebuie să îți dedici niște timp pentru a decide dacă o operație este potrivită sau importantă pentru tine”, mai arată Olivier Amar.

ADVERTISEMENT

Studiul apare la scurt timp după ce autoritățile din Norvegia au anunțat legi care le vor interzice influencerilor să publice fotografii modificate fără să specifice modificările efectuate.

Filtrele de înfrumusețare sunt populare în rândul a zeci de milioane de utilizatori de rețele sociale, ca Snapchat, Instagram și TikTok – platforme criticate pentru că alterează stima de sine a tinerilor.

Cercetările efectuate de către organizația caritabilă Girlguiding, în 2020, arată că jumătate dintre fetele de 11 – 16 ani folosesc aplicații sau filtre pentru a-și îmbunătăți aspectul fizic.

ADVERTISEMENT

Oamenii ajung la estetician cu propriile fotografii cu filtre adăugate

Faye Dickinson, o influenceriță de 28 de ani din estul Londrei, sugerează că aplicațiile de social media ar trebui să interzică filtrele sau să impună o limită de vârstă pentru folosirea lor.

Aceasta spune că ”problema cu aceste filtre este că vezi o versiune a ta care nu există, care corespunde unui ideal nenatural și inuman de frumusețe, posibilă doar cu ajutorul filtrelor.”

Actrița și modelul Jameela Jamil a postat în aprilie un mesaj în care arată că ”chirurgii esteticieni afirmă că tinerii și adulții vin cu fotografii ale lor, peste care sunt aplicate filtre, și doresc să arate ca în acele imagini”, notează dailymail.co.uk.

Faye Dickinson a creat și un filtru de Instagram foarte popular, ”Filter vs Reality”, care folosește un efect split-screen pentru a arăta diferența între fotografii editate și needitate.

Ea spune că ”e ușor să te simți nesigur, mai ales când o bună parte din conținutul pe care îl consumăm este filtrat și editat, iar toată lumea arată perfect.”

”Nu lăsați aceste filtre să vă păcălească: sunteți unici, frumoși, puternici, iubiți și valoroși fără să folosiți filtre”, concluzionează Dickinson.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 849. 32 pagini. Doar 5 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri