Directoratul Național de Securitate Cibernetică atrage atenția asupra unei noi tentative de fraudă din mediul online. Reprezentanții DNSC spun că atacatorii le fac pe victime să creadă că li s-au furat datele cardului și singura metodă de a-și proteja banii este de a introduce datele personale.
Hackerii găsesc mereu noi metode de a-i păcăli pe oameni să își ofere datele personale.
Autoritățile avertizează că tentativele de fraudă continuă în mediul virtual, mai ales în această perioadă a sărbătorilor, când multe dintre cumpărături se fac online.
Noua metodă folosită de atacatori, spun reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică, este de a folosi imaginea unor branduri cunoscute, precum magazine online, hypermarketuri sau bănci comerciale și de a trimite mesaje electronice din partea așa-ziselor branduri.
Un exemplu de mesaj electronic trimis de atacatori este cel în care au folosit elemente care corespund identității vizuale a băncii ING Romania.
Hoții de date personale au venit cu o nouă metodă de a-i convinge pe oameni să le ofere datele bancare.
“Practic, se încearcă panicarea potențialelor victime că li s-au furat datele de card, iar infractorii au încercat să efectueze o tranzacție ilicită din cont. Iar pentru a bloca acest lucru este necesar să apese pe link-ul fraudulos din mesaj și să-și introducă datele bancare”, au declarat reprezentanții DNSC.
Specialiștii oferă sfaturi cetățenilor cu privire la cum pot să recunoască o tentativă de fraudă în mediul online.
“Așa cum se poate observa din imagine, la o primă analiză a mesajului, observăm o serie de indicii care ne-ar putea ajuta să ne dăm seama că este vorba despre o fraudă.
În primul rând, textul în limba română este unul imprecis, cu greșeli gramaticale și de exprimare, fără diacritice, semn că ar fi fost tradus automat din altă limbă.
În același timp, ar trebui să ne dea de gândit chiar insistența cu privire la urgența nevoii de a ne ‘verifica’ datele contului, prezentă în mesaj atât la început (cineva folosește cardul dumneavoastră fără permisiunea dumneavoastrăț), cât și la final (‘contul tău va fi închis in termen de 24 de ore’)”, au precizat reprezentanții DNSC.
Hackerii trimit aceste mesaje la cât mai mulți utilizatori, chiar dacă sunt sau nu clienți ai băncii a cărei imagine este folosită în mesaj.
Prin urmare, autoritățile avertizează utilizatorii online să nu acceseze linkuri provenite din surse necunoscute sau din mesaje suspecte și, în niciun caz, să nu furnizeze date personale, financiare sau de autentificare.
Potrivit acestora, o bancă nu va cere niciodată validarea unor informații personale prin e-mail.
“Fiți atenți la notificările referitoare la sume extrase din contul dvs. și nu validați tranzacții pe care nu le recunoașteți.
Dacă ați căzut victimă unei astfel de tentative frauduloase este important să anunțați cât mai repede banca despre problemă, pentru a bloca instrumentele de plată compromise și a încerca stoparea eventualelor tranzacții ilicite”, au mai spus reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică.