News

GALERIE FOTO. Şoferii din Ucraina îşi modifică maşinile pentru a funcţiona pe lemne, în loc de benzină

În condiţiile crizei economice şi ale creşterii preţului combustibilului, ucrainienii caută alternative pentru maşinile lor şi, astfel, tot mai mulţi şoferi îşi transformă vehiculele ca...
07.12.2015 | 18:58
GALERIE FOTO Soferii din Ucraina isi modifica masinile pentru a functiona pe lemne in loc de benzina
ADVERTISEMENT

În condiţiile crizei economice şi ale creşterii preţului combustibilului, ucrainienii caută alternative pentru maşinile lor şi, astfel, tot mai mulţi şoferi îşi transformă vehiculele ca să funcţioneze pe lemne, salvând, astfel, banii pe care i-ar da pe benzină – în condiţiile în care lemnele sunt de două ori mai ieftine.

Deşi soluţia nu pare deloc una practică în epoca maşinilor electrice, alimentate din surse de energie verde, ea nu este deloc nouă: oamenii au creat maşini care merg pe lemne de decenii bune – în fapt, astfel de maşini erau chiar populare în perioada primului război mondial. Desigur, în timpurile moderne, aceste maşini sunt mai degrabă experimente distractive, dar se pare că mulţi şoferi din Ucraina găsesc în asta soluţia perfectă pentru problema lor şi îşi echipează maşinile cu arzătoare de lemne şi alte echipamente necesare, ca să nu mai depindă de benzină, scrie totb.ro.

ADVERTISEMENT

Spre exemplu, Eugene Chernigov (36 de ani) şi-a convertit anul trecut Opelul său vechi într-un vehicul alimentat cu lemne. Este profesor de matematică şi fizică şi a învăţat de pe internet despre cum funcţionează lemnul ca şi combustibil pentru maşină. După două luni de studiu, pornind de la documente vechi din 1939, spune că a înţeles conceptul şi, apoi, realizarea lui a fost floare la ureche. A ataşat o sobă pe lemne şi o canistră din metal în spatele maşinii sale şi le-a conectat la motor. Gazul emis de arderea lemnului ajunge în canistra de metal, unde este stocat, filtrat, răcit şi apoi transmis motorului. În acest fel, maşina lui consumă cam 20 de kilograme de lemne la 100 de kilometri, iar costurile lemnului sunt mult mai mici decât ale benzinei (cam la jumătate). În funcţie de calitatea lemnului folosit, maşina poate atinge şi până la 80 de kilometri pe oră.

Un alt ucrainean, Sergey Iagoon, din altă regiune, şi-a construit făcut prima maşină pe lemne în urmă cu câţiva ani şi spune că succesul experimentului său i-a făcut şi pe alţii să îl urmeze. Prima maşină pe care a transformat-o astfel a fost o Lada, apoi a urmat o Volga. Pentru că întreg sistemul de combustibil alternativ este în portbagajul maşinii, Sergey spune că nu a avut niciodată probleme cu poliţia. Folosirea acestor sisteme alternative este ilegală în Ucraina, dacă nu sunt înregistrate şi aprobate, deoarece se consideră că prezintă un pericol pentru şoferii maşinilor şi pentru cei din jur.

ADVERTISEMENT