News

Euro 2020, în „gara noastră mică”. Gara de la aeroport arată groaznic, metroul imposibil, șinele nu vor fi gata. Galerie foto

04.12.2018 | 23:04
Euro 2020 in gara noastra mica Gara de la aeroport arata groaznic metroul imposibil sinele nu vor fi gata Galerie foto

Doar un an și jumătate ne desparte de momentul în care România va găzdui Euro 2020, iar ceea ce ar fi trebuit să fie o oportunitate pentru dezvoltarea infrastructurii locale s-a transformat într-un adevărat fiasco. FANATIK.RO a fost la fața locului să vadă cum arată zona care ar trebui să fie pregătită pentru competiția continentală și nu a văzut decât o gară nedemnă nici măcar de șlagărele lui Gabriel Dorobanțu.

La începutul acestei luni, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a pus la dispoziție aproape 500 de milioane de lei pentru a conecta Aeroportul Otopeni cu linia de cale ferată care deja există și care face legătura cu Gara de Nord. Banii ar trebui investiți în construirea a 2 kilometri de cale ferată în plus față de cea existentă, într-un pasaj suprateran peste DN1 și al unei gări care ar trece pe la terminalul sosiri, în interiorul Aeroportului. Același anunț îl făcea în urmă cu o lună și FRF, printr-un comunicat de presă prin care anunță că „Ministerul Transporturilor a demarat realizarea unei legături rapide pe calea ferată între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă. Proiectul prevede conectarea liniei ferate deja existente către Ploiești cu un racord către aeroport. Mai sunt prevăzute realizarea unei gări la Aeroportul Henri Coandă și o supratraversare peste DN1. Proiectul este în graficul de execuţie care prevede o dare în folosinţă în primăvara anului 2020”. FANATIK.RO a fost la Gara Balotești, care deservește Aeroportul Otopeni și a văzut cum stă treaba „pe teren”.

Gara de la Aeroportul Otopeni e într-o stare teribilă

Gara se află la o distanță de aproape un kilometru de Aeroportul Otopeni, în zona Măgura, lângă Agenţia Naţională pentru Zootehnie. Pentru a ajunge la ruta feroviară, călătorilor li se pune la dispoziție un maxi care circulă de la terminalul Sosiri, iar biletul costă 7,5 lei. Ca să ajungi pe peron, trebuie să urci pe un tunel care este deservit de un acoperiș de policarbonat, rupt pe alocuri de vânt, zăpadă sau furtună.

Peronul este unul micuț, cu numai 12 scaune, unele dintre ele rupte. De asemenea, stația care ar trebui să îi apare pe călători de vânt arată într-un mare fel, pereții fiind la rândul lor rupți și plini de graffiti. În apropierea peronului sunt multe gunoaie, iar singurul om prezent în zonă, când am mers să „inspectăm” de la locul faptei, era un locuitor care își plimba câinele. Gara, care „în acte” se cheamă ”PO Aeroport”, are numai o singură șină de tren și mai deservește numai două rute, orașele ialomițene Urziceni și Slobozia. (VEZI GALERIE FOTO)

Cum arată gara de la Aeroport, la un an și jumătate înainte de Euro 2020
„Tunelul” care duce spre Gara de la Aeroportul Otopeni

Gara de la Aeroportul Otopeni, șanse infime să fie pusă la punct până la Euro 2020

Chiar dacă CFR speră ca tot proiectul să fie gata în 14 luni, specialiștii sunt mult mai realiști decât oficialii de la căi ferate. FANATIK.RO a stat de vorbă cu cei de la Asociația Pro Infrastructura, un ONG care se ocupă cu monitorizarea obiectivelor de infrastructură din țară. Specialiștii susțin că termenul de final anunțat de cei de la CFR este unul fantezist și că, cel mai probabil, noua gară de la Aeroportul Otopeni va fi gata abia peste 3, 4 ani.

„Gândiți-vă că trebuie să se facă o traversare peste DN1, o nouă gară, trebuie să se dubleze căile ferate și mai este doar un an și jumătate până când va începe Campionatul European. Până acum abia s-a dat startul la licitații, nu au început în niciun fel lucrările… Dacă mai ținem cont și de faptul că trebuie schimbate căile ferate, căci la trenuri nu e ca la mașini, același asfalt pentru toate. Așadar, un termen mult mai realist pentru realizarea gării de la Aeroport ar fi 2022-2023”, ne-a povestit vicepreședintele Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea.

 

Cum arată gara de la Aeroport, la un an și jumătate înainte de Euro 2020
Cum arată gara de la Aeroport, la un an și jumătate înainte de Euro 2020

Metroul până la Aeroportul Otopeni, un vis frumos

O altă soluție care a fost vehiculată încă din 2014, când s-a anunțat că vom găzdui meciuri la Europeanul din 2020, este cel al metroului care să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Dacă inițial aveam finanțare din toate părțile, și de la Uniunea Europeană și de la Tokyo, acum am rămas cu bani doar pentru realizarea primei părți din tronson, cea care ar lega principala stație feroviară din Capitală cu Aeroportul Băneasa. Asta pentru că o linie de metrou până la Otopeni nu este fezabilă, din pricina lipsei de călători. Cum au trecut cinci ani de când am aflat că vom avea meciuri pe Arena Națională și nu s-a săpat nicio cazma pentru a da drumul la lucrări, metroul la Aeroportul Otopeni pentru Euro 2020 e de domeniul științifico-fantasticului.

„Nici nu au început lucrările la metrou. Oricum, ideea care s-a vehiculat în trecut în presă, că am fi putut să avem metrou până la Aeroportul Otopeni, a fost o exagerare, chiar o minciună din partea autorităților. Gândiți-vă că la metroul către Drumul Taberei încă se lucrează, de la începutul lui 2012. Și ruta de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni este de două ori mai lungă. Cel mai optimist scenariu pentru o linie de metrou care să ajungă la Otopeni ar fi 5, 6 ani. Gândiți-vă că abia acum vor da drumul la licitații. Plus că am pierdut banii către Otopeni și, deocamdată, linia de metrou se va opri la Aeroportul Băneasa”, ne-a mai povestit Ionuț Ciurea.

 

Cum arată gara de la Aeroport, la un an și jumătate înainte de Euro 2020
Harta magistralei M5, proiectul care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni

Fără metrou și tren, suporterii vor merge pe Arena Națională cu autobuzul

Așadar, Euro 2020 nu va aduce în București nici liniile de metrou, nici căile feroviare mult dorite. Drept urmare, singura cale de intrare în oraș a suporterilor care vor veni să își vadă formațiile reprezentative jucând pe Arena Națională vor fi autobuzele STB-ului, fostul RATB. În speță, cele două linii express, 780 și 783, în serviciul cărora au ajuns, începând cu această lună, noile autobuze fabricate în Turcia.

Arena Națională va fi unul dintre cele 12 stadioane pe care se vor juca meciuri la Euro 2020. Stadionul care a costat 234 de milioane de euro are o capacitate de 55.000 de locuri și se vor juca patru partide în competiția continentală, trei în faza grupelor și o optime de finală. În preliminariile pentru Euro 2020, România va juca în grupă cu Spania, Suedia, Norvegia, Insulele Feroe și Malta. Țara noastră trebuie să fie în primele două ca să meargă la competiția continentală sau să spere ca Serbia să se califice direct și apoi să îi ia locul în playoff-ul Ligii Națiunii.

Tags: