Gara din România care a fost abandonată pentru că era la o distanță prea mare de oraș. Anghel Saligny a fost cel care a proiectat-o, însă acum este dezafectată.
Râmnicu Sărat are două gări monumentale, iar prima a fost realizată după planurile inginerului Anghel Saligny. Cu toate acestea, gara nu a rezistat mult, deoarece a fost mutată, în 1898, într-o clădire aflată mai aproape de oraș.
Gara veche se află acum la periferia Râmnicului, în apropiere de fostul internat al liceului agricol din oraș. A fost, la un moment dat, prima gară din oraș, dar a rămas abandonată.
Clădirea este una solidă, deoarece proiectanții și constructorii de atunci s-au ocupat cu atenție de aceasta. Un lucru care amintește de faptul că această construcție a fost o gară până acum mult timp este streașina susținută de elemente decorative din fier forjat.
Aceasta adăpostea parțial peronul ce ducea către linia de cale ferată. Traseul acestuia avea să fie deviat ulterior mai aproape de oraș, astfel încât să permită ridicarea altei gări.
Anghel Saligny a fost inginer român, dar și ministru și pedagog. Este considerat unul dintre întemeietorii ingineriei românești. Totodată, este considerat și un inițiator al tehnicii mondiale în proiectarea și construcția podurilor și silozurilor cu structură metalică sau de beton armat.
Proiectele gărilor din Râmnicu Sărat, Mizil și Azuga sunt ale renumitului inginer, după cum a scris Paul Iliescu, strănepotul acestuia, într-un articol publicat în Revista Noastră, seria a II-a, 1979, nr. 61 –62–63, potrivit adevarul.ro.
O problemă a construcției a fost faptul că se afla la o distanță mare de oraș. în “Gazeta Săteanului” din ianuarie 1891, se menționa că deputații I. C. Grădişteanu, Iosef Oroveanu şi C.C. Datculescu au făcut mai multe demersuri astfel încât să fie construită o gară mai aproape de oraș. Deputații din Râmnicu Sărat au cerut Ministerului să fie construită o nouă gară.
În “Gazeta Săteanului” publicau personalități renumite ale vremii, iar publicația a avut un rol important în constituirea României moderne. Nu este cunoscut anul în care s-a obținut aprobarea pentru a construi noua gară.
Astfel, la finalul secolului al XIX-lea, a fost construită actuala gară a orașului, după planurile arhitectului Nicolae Mihăescu. Construcția a fost realizată în perioada 1897 0 1898, în stil italian, și a intrat în proprietatea CFR după anul 1990.
La sfârșitul secolului al XIX-lea, era unul dintre principalele monumente ale orașului. Printre personalitățile care au ajuns aici s-a numărat și Regele Carol I.