O companie italiană, WeBuild, a început să demoleze o gară din România. În locul acesteia se va ridica o altă clădire, dotată cu toate cele necesare bunei funcționări. Proiectul de reconstruire este unul complex. Când se vor încheia lucrările?
Este vorba despre gara Velența din municipiul Oradea, care se demolează ca parte dintr-un proiect de electrificare a căii ferate între Episcopia Bihor și Cluj-Napoca. Muncitorii firmei italiene au început să dărâme locația aflată pe strada Războieni.
CFR Infrastructură răspunde de lucrări, iar cât timp acestea se vor efectua trebuie să cuprindă un sediu pentru echipă și magazie, un container și o antenă de telecomunicații. De asemenea, se va face și un peron nou, util călătorilor, potrivit ebihoreanul.ro
Amplul proiect al CFR include și dezafectarea podului feroviar din Dragoș Vodă, o altă lucrare care a început recent. Pentru acest șantier, WeBuild a amenajat o platformă în albia Crișului Repede și a obținut acordul Primăriei Oradea pentru devierea traficului rutier de pe strada Dragoș Vodă.
Totodată, mai sunt prevăzute și lucrări de modernizare a clădirii de călători din gara Oradea și a construcțiilor din gara Episcopia. În plus, pasajul de pe strada Teodor Neș, care leagă de Bulevardul Ștefan cel Mare străzile Bihorului și Depoului, se va transforma într-unul subteran.
Liniile ferate vor trece pe deasupra Bulevardului Ștefan cel Mare. Se va mai efectua o lucrare spectaculoasă care prevede ridicarea unui pasaj rutier subteran de aproximativ 200 de metri în apropierea gării Tileagd, în așa fel încât autovehiculele care vor circula pe DJ767 între Aleșd și Beiuș să traverseze calea ferată pe sub linii, fără opreliști.
Mai aflați și că lucrările de reabilitare și electrificare a căii ferate Cluj-Episcopia Bihor-frontiera cu Ungaria vor dispune de un buget de 9,36 miliarde de lei, bani obținuți din fonduri europene. Renovările sunt împărțite pe patru loturi.
Cluj-Aghireș, de 30, 41 km, Aghireș-Poieni, de 36, 53 km, Poieni-Aleșd, de 52, 74 km și Aleșd-frontiera cu Ungaria, de 46, 74 km sunt cele patru loturi. Termenul când ar trebui să se încheie lucrările a fost stabilit pentru august 2026.