Gara din România construită după modelul celor din Austria era considerată cândva una dintre cele mai frumoase din țară are o poveste impresionantă. Puține persoane o cunosc însă și cu atât mai mult știu aceste detalii.
Multe locuri din România sunt încărcate de istorie și au povești impresionante. Câte persoane le cunosc însă? Gara din România construită după modelul celor din Austria este unul dintre ele.
Este vorba despre gara CFR Simeria. Aceasta era cu ani în urmă unul dintre cele mai importante noduri feroviare din România. Clădirea e una de epocă și este veche de peste un secol. Iar acum e gata să renască din propria cenușă.
Ce orașe leagă aceasta? Nodul feroviar leagă magistrala Arad – Alba Iulia – Cluj Napoca din centrul Transilvaniei de magistrala Simeria – București. Aceasta la rândul ei traversează Defileul Jiului și sudul României.
În același timp, mai există și o altă ramificație din nodul feroviar care ducea în Hunedoara, la combinatul siderurgic. Iar în trecut, peste 20.000 de angajați lucrau aici. În timp însă, clădirea a început să se degradeze.
Gara din România construită după modelul celor din Austria a rămas însă ceva aparte. Drept urmare, autoritățile au decis să investească și să o modernizeze. Și iată că asta s-a și întâmplat.
În anul 2022, Gara din Simeria a intrat în șantier. Planurile sunt ca până la finalul anului, restaurarea clădirii să fie finalizată. Menționăm că aceasta a fost construită în anii 1900.
Iar deși lucrările cam întârzie, autoritățile speră ca acestea să fie finalizate rapid. Ce investiții s-au făcut? În primul rând patru dintre cele cinci corpuri ale clădirii de călători au fost reabilitate până acum.
De cealaltă parte, al cincilea se află în șantier. În același timp, un lift modern va fi pus în funcțiune în incinta clădirii de epocă și va face legătura între sălile gării și tunelul subteran. Totodată, va exista și un restaurat, care leagă clădirea de călători de peroane.
„În stația CFR Simeria, lucrările de modernizare cuprind: opt linii de cale ferată, cu peron principal și peroane intermediare, inclusiv copertine, o pasarelă pietonală peste toate liniile din stație, cu acces la fiecare peron, asigură și legătura directă cu cele două zone ale orașului.
Un tunel pietonal reabilitat și prelungit pentru a asigura accesul și la peronul intermediar dintre liniile 4-5; panouri fonoabsorbante pe toată lungimea stației, în zonele unde clădirile se află la o distanță mai mică de 50 de metri față de axa celei mai apropiate linii CF; parcare auto și parcare pentru biciclete”, informa CFR Infrastructură.