Ministerul Transporturilor urmează să dea curs unui proiect amplu legat de o gară importantă din România care va fi modernizată și adusă la standarde occidentale. Va arăta precum cele din vestul Europei și va dispune de cele mai bune dotări.
Constanța este un oraș important pe harta țării noastre, motiv pentru care autoritățile au decis să refacă gata din localitate. Aceasta va suporta schimbări radicale, mai ales în ceea ce privește persoanele și scaunele folosite de călătorii care așteaptă trenul.
Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Constanța a transmis că se vor face investiții majore, în prezent proiectul de modernizare fiind în curs de aprobare la Ministerul Transporturilor, conform ct100.ro.
După această fază urmează să se promoveze licitația pentru contractarea serviciilor de proiectare și execuție. Planul de modificare a gării are mai multe scopuri, cum ar fi: asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități, conform noilor reglementări apărute la nivel național și european.
De asemenea, gara din Constanța va dispune de asigurarea unui confort corespunzător persoanelor din stație prin repararea copertinelor, în timp ce accesul călătorilor se va face în maximă siguranță. Se vor elimina toate pericolele de producere a accidentelor.
În plus, pe lista obiectivelor se numără și asigurarea necesităților pentru apa potabila a călătorilor, iluminatul corespunzător pe peroane, supravegherea video a stației și asigurarea unui mobilier urban corespunzător călătorilor care tranzitează gara din oraș.
Gara din Constanța nu va mai avea pericole în zona pasajului pietonal din cauza lipsei iluminatului public, acumulării apei pluviale și stării necorespunzătoare a acestuia. Totodată, proiectul își propune o comunicare corespunzătoare a informațiilor.
În plus, se are în vedere și realizarea unei rețele de scurgere a apei pluviale funcționale care să elimine într-o durată de timp rezonabilă cantitățile de apă pluvială. Momentan, nu se știe care este valoarea investiției.
„În proiect sunt prevăzute lucrări de demolare a peroanelor și copertinelor existente, construcția unei noi copertine, tip cupolă cu suprafața de 6.090 mp precum și realizarea unor noi peroane de tip înalt pentru a permite accesul facil al călătorilor la urcarea/coborârea din vagoane”, a precizat directorul SRCF Constanța, Dorin Maer, mai arată sursa citată.
Puține persoane știu că actuala gară CFR din Constanța a fost dată în folosință în anul 1960, la o sută de ani după ce a fost construită prima gară, cea amplasată pe locul actualei Judecătorii. La acea vreme era o clădire modernă, având un salon oficial pentru personalitățile politice, construit în apropiere.
Ulterior, la începutul anilor 2000 s-a decis modernizarea și extinderea clădirii existente. Astfel au apărut clădiri noi, cu spații comerciale și săli multifuncționale, construite, la circa 15 metri sub nivelul peroanelor.