Gara strategică din România care va arăta la fel ca la Viena, Paris sau Berlin se va face remarcată. Aici vor exista peroane noi, dar și un tunel subteran, alături de o pasarelă reconstruită.
Fiecare gară din România are povestea sa. Sunt anumite gări care au ajuns în paragină și unde trenul nu mai ajunge niciodată. Altele în schimb au reușit să renască din propria cenușă și acum strălucesc.
Gara strategică din România care va arăta la fel ca la Viena, Paris sau Berlin are și ea această oportunitate. Este vorba despre stația CFR Simeria. Acesta este de altfel unul dintre cele mai vechi noduri feroviare din România.
Autoritățile au anunțat lucrări de modernizare aici, în contextul în care a trecut deja mai bine de jumătate de secol de la ridicarea ei. Menționăm faptul că lucrările de la CFR Smerenia au început acum trei ani de zile.
Și se pare că în curând, oamenii se vor putea bucura de ele. Gara strategică din România care va arăta la fel ca la Viena, Paris sau Berlin a fost inclusă în proiectul european de modernizare a infrastructurii feroviare pe calea ferată Simeria Arad (141 kilometri) în 2020.
Iar anul acesta va fi finalizată investiția. Ce vor putea vedea oamenii care ajung aici? În primul rând peronul principal va fi pavat cu plăci de ceramică. În același timp, stâlpii de iluminat de pe platforma gării, vechi de peste un secol, vor fi refăcuți.
În aceeași gară vom vedea și o pasarelă nouă, în contextul în care cea veche a fost demolată. „Noua pasarelă pietonală a fost proiectată pe acelaşi amplasament cu cea existentă şi a fost prevăzută cu scări de coborâre nu numai la capete, ci şi la peroanele intermediare. Noua pasarelă va fi închisă cu panouri din policarbonat compact şi tablă perforată din aluminiu nevopsit”, se arată în proiectul tehnic.
Peronul a fost și el modernizat, iar vechiul tunel a fost refăcut și prelungit până la subsolul gării. Totodată, în aceeași gară va mai exista și un lift, astfel încât accesul călătorilor, inclusiv cel al persoanelor cu dizabilități, să fie făcut mai ușor.
„Tunelul pietonal de subtraversare şi acces la linii va face legătura între clădirea de călători şi peroanele dintre liniile 2 – 3 şi 4 – 5. Legătura cu clădirea de călători se va face pe la subsolul existent în zona centrală”, se arată în proiect.