Fotbal intern

Gică Popescu e de părere că FCSB va putea juca în Ghencea: „Cluburile românești să facă performanță acolo“

06.05.2020 | 19:38
Gica Popescu e de parere ca FCSB va putea juca in Ghencea Cluburile romanesti sa faca performanta acolo
ADVERTISEMENT

FCSB va putea juca pe Ghencea. Chiar dacă nu o spune direct, cu subiect şi predicat, Gică Popescu, consilierul onorific al premierului, a afirmat că îşi doreşte ca orice formaţie din România să facă performanţă în Europa pe noul stadion din Ghencea. Fostul internaţional a fost „pe teren“ pentru a verifica stadiul lucrărilor la calea ferată ce va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord, dar a răspuns şi la alte întrebări legate de proiectul Euro 2020.

Popescu: „Ne dorim ca Steaua sau cluburile românești să joace pe Ghencea“

În ultima perioadă, tot mai multe voci au susţinut că MApN şi CSA Steaua nu au niciun drept de a bloca accesul vreunei echipe pe noul stadion din cartierul Ghencea, fie ea şi „duşmanul“ FCSB al lui Gigi Becali. Construită din bani publici, arena ar trebui să servească interesele publicului, chiar dacă va fi administrată de Ministerul Apărării.

ADVERTISEMENT

Aflat în vizită de lucru la tronsonul de cale ferată ce va lega Aeroportul „Henri Coandă“ de Capitală, Gică Popescu şi-a exprimat părerea şi în ceea ce priveşte Ghencea. „Ne dorim ca acest stadion să nu fie folositor doar în cele două săptămâni cât va dura Euro 2020, ci vom dori poate ca echipa națională să revină pe Ghencea. Să redevină casa echipei naționale. Ne dorim ca Steaua sau cluburile românești să joace pe Ghencea și să facă performanță la nivel european“.

„Baciul” a atenţionat asupra faptului că stadionul va avea nevoie de o administrare corectă şi competentă. Altfel, există riscul de a se deteriora și de a consuma din bugetul MApN-ului. „Operarea unei astfel de arene costă, iar Ministerul Apărării trebuie să găsească surse de venit astfel încât să nu scoată bani din buzunar. Administrarea unui stadion nu este deloc simplă și se pot pierde mulți bani. Plus că, dacă nu este administrat corespunzator, se poate și deteriora“, a spus Popescu pentru sport.ro.

ADVERTISEMENT

Şi ministrul Sportului este de acord cu „Baciul”

Aceeaşi părere o are şi Ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe. Acesta a spus, în cadrul unei emisiuni la DigiSport, că „dacă stadionul e construit din bani publici, atunci oricine poate beneficia de această arenă. Stadionul va avea administrație publică prin MApN. Nu văd niciun fel de limitare a cuiva de a solicita închirierea stadionului. Doar dacă ai probleme cu legea sau să nu respecți un contract, în rest nimeni nu poate interzice asta. Dacă faci stadionul din bani privați, atunci poți aduce pe cine vrei tu acolo“.

În urmă cu o săptămână, după ce a vizitat cele trei stadioane incluse în proiectul Euro 2020, Gică Popescu s-a arătat mulţumit de evoluţia lucrărilor, chiar dacă s-a lucrat mai lent din cauza pandemiei care a afectat toate sectoarele economiei. „Am făcut o vizită pe toate cele trei arene destinate competiției devenită între timp, din păcate, Euro 2021. Ele nu vor dispărea după turneul european, ci vor rămâne aici spre folosirea lor de către echipele din fotbalul românesc.

ADVERTISEMENT

M-am bucurat să văd că lucrurile stau bine. Fotografiile o demonstrează. Sigur, după instituirea stării de urgență, operațiunile au încetinit. (…) Chiar și așa, sper că în luna octombrie cele trei stadioane vor fi gata“, spunea el pe 29 aprilie, pe pagina personală de Facebook.

Calea ferată Aeroport – Gara de Nord, proiectul de suflet

Totuşi, partea cea mai apropiată de sufletul Baciului pare să fi fost calea ferată dintre Otopeni şi Capitală. „Mi-am asumat public proiectul acesta și mărturisesc că m-a încercat azi, văzând că lucrările sunt gata în proporție de 70 la sută, o senzație de mândrie, dar și de emoție. Pot spune că este proiectul meu de suflet. Calea ferată, care are o lungime de aproximativ 17 kilometri, va fi gata undeva în luna august.“

ADVERTISEMENT

Drumul de la Aeroportul „Henri Coandă“ până la Gara de Nord ar trebui să dureze numai 15 minute şi ar trebui să deservească pe oricine şi după Euro. „De la aeroport la gară, distanța va fi parcursă în 15 minute. Va fi o lucrare de care se vor bucura bucureștenii, locuitorii din zonele limitrofe, dar și cetățenii români aflați în tranzit la și dinspre aeroport. Nu în ultimul rând, turiștii străini. (…) Așadar, din august, Bucureștiul se va alătura marilor orașe europene care au tren direct de la aeroport către cea mai importantă stație feroviară. Iar de la gară, cu metroul, prin tot orașul“, a încheiat consilierul premierului.

ADVERTISEMENT