Life

Giganții din industria auto care au trecut la concedieri. Ce efecte sunt în România

Coloșii din domeniul auto care pun pe liber angajații. Care sunt consecințele acestei situații pe teritoriul țării noastre.
13.05.2024 | 20:15
Gigantii din industria auto care au trecut la concedieri Ce efecte sunt in Romania
Coloșii din domeniul auto care pun pe liber angajații. Care sunt consecințele acestei situații pe teritoriul țării noastre. Sursa foto: freepik.com

Giganții din industria auto care au trecut la concedieri. Ce efecte sunt în România, după ce un grup german a închis o fabrică de pe raza țării noastre. Măsurile au fost anunțate de companii încă de la începutul anului.

ADVERTISEMENT

Coloșii din domeniul auto care pun pe liber angajații. Care sunt consecințele acestei situații pe teritoriul țării noastre

Coloșii din domeniul auto care pun pe liber angajații. Care sunt consecințele acestei situații pe teritoriul țării noastre, după ce la începutul lui mai a fost închisă fabrica de la Luduș, a grupului Leoni din Germania.

Producătorul de cablaje auto nu este singurul care a luat măsuri radicale în ultima perioadă. Sunt anunțate concedieri pe piața globală, printre firmele care au în plan restructurări fiind Bosch, Continental și ZF.

ADVERTISEMENT

În plus, o serie de companii IT cu proiecte în industria auto au renunțat deja la o mare parte dintre angajați. Conform Reuters, producătorul german de componente auto şi anvelope Continental plănuiește să dea afară 1.750 de posturi până la sfârșitul lui 2025.

Această măsură face parte dintr-o restructurare mai amplă a acestei divizii. De asemenea, Bosch vrea să elimine aproximativ 1.200 de locuri de muncă în divizia sa de dezvoltare software până la finalul anului 2026.

ADVERTISEMENT

Forvia, gigantul francez de piese auto intenționează să reducă costurile. Totodată, compania are în plan să reducă circa 10.000 de locuri de muncă. În felul acesta dorește să se adapteze de la tranziția europeană la vehiculele electrice și pentru a crește competitivitatea pe continent.

ADVERTISEMENT

În aceeași notă, furnizorul își propune să facă economii de până la 500 de milioane de euro (538,9 milioane de dolari) în fiecare an începând cu 2028. În România grupul operează prin producătorii de componente auto Hella şi Faurecia.

ADVERTISEMENT

Cum este afectată România de aceste concedieri

Coloșii care fac numeroase concedieri în perioada imediat următoare au dezvăluit și cum va fi afectată România. Giganții din industria auto continuă să le asigure românilor un venit stabil, în conturi, în fiecare lună.

Sever Scridon, managing Director BeeSpeed, este de părere că activitatea din țara noastră nu va avea efecte negative, în ciuda tuturor planurilor anunțate de aceste companii uriașe și planurile lor de restructurare.

Explicația are legătură tocmai cu natura muncii de pe teritoriul meleagurilor noastre. Mai exact, este vorba de ariile de dezvoltare și domeniile în care echipele locale sunt implicate și care fac parte din ariile de perspectivă.