Un gigant auto faimos la nivel mondial a anunțat, recent, că recheamă în service peste 27.000 de mașini. Se pare că s-au raportat probleme mari la software, iar riscul de blocare a motorului sunt mari.
Continuă problemele de ordin mecanic pentru mărcile cunoscute de mașini. În urmă cu doar o lună, BMW a anunțat că recheamă peste 700 de mii de vehicule de pe piața americană.
La acea vreme, compania transmitea că este îngrijorată în privința unei posibile defecțiuni ce poate duce la un scurtcircuit în cazul în care nu este remediată. Trebuiau să revină la service modele din categoria crossover-uri, inclusiv X1 și X5.
Acum, tot peste ocean, un rival de pe piață al celor de la BMW, mai exact Mercedes-Benz, anunță peste 27.000 de rechemări în service. Motivul deciziei este un posibil risc ca software-ul unităţii de control al motorului (ECU) să provoace supra-încălzirea sau blocarea motorului, potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi, citată de Insurance Journal.
Vor reveni pe mâna mecanicilor o serie de modele sedan de lux Mercedes şi Maybach S580 din anii 2021-2023. Specialiștii spun că o oprire a motorului poate creşte riscul de accident.
În același timp, un motor supraîncălzit poate creşte riscul de incendiu, a mai anunțat autoritatea de reglementare a siguranței auto. Posesorii acestor modele trebuie să știe că dealerii le vor actualiza gratuit software-ul ECU.
Mercedes-Benz nu este singura companie care recheamă în service mașini pentru a remedia probleme mecanice. În această toamnă, și alte mărci au depistat nereguli care necesită o rezolvare rapidă.
Astfel, Toyota Motor Corp recheamă peste 42.000 de mașini, tot în SUA. S-au raportat probleme legate de asistența la frânare. Acestea pot prelungi distanța necesară pentru a opri, a declarat vineri Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi. Rechemarea afectează anumite vehicule Corolla Cross Hybrid 2023-2024.
Cei de la Mazda recheamă 77.670 de vehicule sport în SUA din cauza unei erori de software care poate determina declanșarea airbag-urilor frontale cu o forță excesivă în cazul unui accident. Măsura implică câteva vehicule MX-5 Miata din anii 2016-2023.
În fine, și Fiat a anunțat necesitatea revenirii în service a puțin peste 15.000 de vehicule din modelul său 124 Spider. Problemele depistate sunt similare celor de la Mazda.