News

Gigantul din China acuzat de manipularea clienților. Mulți români cumpără deja de pe Temu. Reacţia concernului

Gigantul chinez care este acuzat de manipularea clienților. Mulți români plasează în fiecare zi comenzi de pe site-ul Temu.
28.05.2024 | 14:41
Gigantul din China acuzat de manipularea clientilor Multi romani cumpara deja de pe Temu Reactia concernului
Cum încearcă Temu să-i păcălească pe oameni. Sursa foto: The Times
ADVERTISEMENT

Temu, unul dintre site-urile cel mai des întâlnite pe Google, în ultima vreme, atunci când vrei să cumperi un produs online, este acuzat de manipularea clienților. Mulți români văd zilnic oferte pe această platformă și plasează comenzi.

Cum e acuzat Temu că își manipulează clienții

Mai multe asociații de consumatori din Europa au luat atitudine împotriva Temu, acuzând că încalcă normele UE referitoare la comerțul online. Mai exact, utilizează interfețe înșelătoare pentru a-i înșela pe oameni și nu oferă informații adecvate despre produsele și vânzătorii implicați.

ADVERTISEMENT

Oficiul European al Consumatorului (BEUC) chiar a depus plângere, la jumătatea lunii mai, contra Temu, la Comisia Europeană. Temu este acuzat că se abate de la regulile impuse de pachetul legislativ privind serviciile digitale (DSA),  că nu ține cont de algoritmii săi de recomandare și nici de criteriile folosite pentru a fi afișate articolele.

Temu are peste 75 de milioane de utilizatori, lunar, în UE. Specialiștii din domeniul Psihologiei îi avertizează pe cei dornici de cumpărături și atrași de oferte că pot cădea în capcanele Temu sau a altor site-uri. Prin diferite tehnici de marketing astfel de persoane riscă să fie ademenite să plătească un produs inexistent sau care nu corespunde cu realitatea.

ADVERTISEMENT

ANPC a deschis o anchetă față de Temu România

Asosciațiile de consumatori mai avertizează că Temu apelează la o strategie de marketing agresivă, adică nu este un semn bun faptul că apare peste tot atunci când cauți online un produs. De cealaltă parte, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a deschis o anchetă față de Temu România.

ANPC le transmite românilor să nu se lase păcăliți de ofertele pe care le găsesc pe Temu sau de imaginile atent retușate. De asemenea, au mai fost persoane care s-au plâns de timpul prea mare de livrare, depășindu-se chiar 30 de zile.

ADVERTISEMENT

”În cazul în care operatorul economic îşi are sediul social într-un alt stat european, vă puteţi adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/, care vă ajută gratuit când aveţi probleme de protecţia consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveţi în timpul unor călătorii în alt stat european si vă oferă sprijin gratuit dacă aveţi o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei.

ADVERTISEMENT

În cazul în care soluţionarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteţi formula o reclamaţie accesând https://sesizari.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României”, transmite ANPC.

Și Shein a intrat în vizorul ANPC, deoarece și acest site ar folosi practici incorecte în relația cu clienții. Temu și Shein sunt asociate de mulți cu AliExpress, care de-a lungul timpului s-a remarcat printr-o calitatea slabă a articolelor spre deosebire de ceea ce are încărcat pe site sau prin intervalul prea îndelungat de livrare.

Reacţia Temu România pentru FANATIK

Într-un comunicat de presă transmis către FANATIK, Temu susţine următoarele: „Temu este un nou-venit în Europa, deoarece a intrat pe primele noastre piețe cu puțin peste un an în urmă. În acest timp, am ascultat cu atenție feedback-ul clienților, al organismelor de reglementare și al grupurilor de apărare a consumatorilor. Ne-am ajustat în mod activ serviciile pentru a ne alinia la practicile și preferințele locale și ne angajăm să respectăm pe deplin legile și reglementările de pe piețele pe care operăm. Ne propunem nu doar să îndeplinim cerințele legale minime, ci să le depășim, aderând la cele mai înalte standarde de bune practici. Pentru a realiza acest lucru, lucrăm îndeaproape cu vânzătorii noștri terți, cu autoritățile de reglementare, cu grupurile de consumatori și cu alte părți interesate.

Interesele noastre în protejarea intereselor consumatorilor sunt reciproce și aliniate. Angajamentul nostru față de conformitate și dorința noastră de a implica părțile interesate la nivel global pot fi văzute în acțiunile noastre proactive. Săptămâna trecută, Temu a încheiat o declarație de încetare a activității cu VZBV din Germania, angajându-se să abordeze preocupările ridicate cu privire la practicile noastre, multe dintre acestea fiind acoperite de plângerea BEUC. În plus, luni, Temu a semnat un angajament de siguranță a produselor cu Comisia pentru comerț echitabil din Coreea de Sud, angajându-se la un sistem cuprinzător de detectare, prevenire și eliminare din circulație a produselor nesigure.

Temu se străduiește să ofere servicii inovatoare și convenabile consumatorilor, acordând în același timp prioritate siguranței acestora. Funcționăm cu integritate și suntem ghidați de un set de valori de bază care pune întotdeauna consumatorii pe primul loc. Suntem pregătiți să cooperăm rapid și cu sârguință cu părțile interesate pentru a asigura siguranța consumatorilor și creșterea durabilă a platformei.

În ceea ce privește plângerea BEUC, o luăm foarte în serios și o vom studia cu atenție. Sperăm să continuăm dialogul nostru cu părțile interesate relevante pentru a îmbunătăți serviciile oferite de Temu consumatorilor. Acolo unde identificăm domenii care necesită îmbunătățiri, suntem dornici să colaborăm pentru a ne îmbunătăți serviciile și pentru a remedia orice deficiențe. Avem la inimă interesul consumatorilor și ne străduim să oferim un serviciu sigur și de încredere, care este apreciat de consumatori și care aduce o valoare adăugată semnificativă. Ne-am angajat să fim transparenți și să respectăm pe deplin toate legile și reglementările aplicabile.”

Tags: