Vin vremuri grele pentru angajații unei mari companii din sectorul auto, după ce șefii gigantului au anunțat importante tăieri de salarii. Recent, a fost prezentat și un plan privind închiderea a mai multor fabrici.
În urmă cu câteva zile, gigantul auto Volkswagen, o companie cu aproape 700.000 de angajați la nivel mondial, a anunțat că intenționează să închidă cel puțin trei fabrici din Germania. Acest pas va duce la concedierea a zeci de mii de angajați.
Din păcate pentru muncitori, conflictul de muncă la cel mai mare producător auto din Europa este departe de final. Într-o perioadă în care profiturile sunt la cel mai mic nivel din ultimii trei ani și sub amenințarea grevei din partea angajaților, Volkswagen a propus sindicatelor o reducere salarială de 10%.
Compania germană a și explicat această măsură. Cei de la VW susțin că această decizie dură este singura modalitate prin care compania poate salva locuri de muncă și poate să rămână competitivă pe piață.
Dacă măsura se va aplica, unii angajați își vor vedea salariile anuale mai mici cu aproximativ 3.800 de dolari. Interesant este că, în aceeași perioadă, sindicatele de la VW au cerut majorări de cel puțin 7 procente ale veniturilor.
Această inițiativă de tăiere a salariilor va ajuta Volkswagen să economisească în jur de 4 miliarde de euro. Decizia face parte dintr-o strategie mai amplă de a aborda provocările financiare ale companiei.
Pe lângă reducerile salariale destul de importante, conducerea ia în considerare și închiderea mai multor fabrici. Automat, asta ar putea duce la noi disponibilizări.
În acest moment, detaliile exacte ale acestor reduceri nu au fost încă finalizate. Asta pentru că negocierile cu cei 120.000 de angajați afectați urmează să înceapă la sfârșitul lunii octombrie.
Cu toate acestea, potrivit Wolfsburger Allgemeine Zeitung, citat de Dagens.com, reducerile salariale și închiderea fabricilor rămân esențiale pentru planul de economii al Volkswagen.
Volkswagen are un număr total de 296.134 de angajați în Germania. Muncitorii din fabrici ar trebui să suporte cea mai mare parte a măsurilor de economisire a costurilor.