Este vorba despre compania Kastamonu din Reghin, fosta Prolemn, care e controlată de Kastamonu Entegre din Turcia. Conform Ziarul Financiar, compania estimează că va finaliza 2024 cu 160 de milioane cifră de afaceri, ”pe fondul unei evoluții pozitive a pieței”.
Cu un an în urmă, compania avea o cifră de afaceri de 656,7 mil. lei (132,8 mil. euro), așadar o pierdere netă de 119,7 milioane de lei (24,2 milioane de euro). Asta, la un număr mediu de 832 de angajați, conform datelor oficiale publicate de site-ul Ministerului Finanțelor.
Cu toate acestea, reprezentanții industriei atrag atenția că piața nu și-a revenit în totalitate, la nivelul de dinainte de pandemie. “Industria de mobilă poate fi influenţată de mai mulţi factori, incluzând tendinţele globale, trendul în materie de design, evoluţia pieţei imobiliare şi schimbările în comportamentul consumatorilor.
Deşi sectorul imobiliar nu a semnalat o evoluţie peste aşteptări comparativ cu anul precedent, noi am resimţit o cerere în creştere pentru toate produsele din portofoliu, atât destinate mobilierului cât şi amenajărilor interioare.
Totuşi, piaţa de profil este încă sub nivelul înregistrat în perioada pre-pandemie”, au declarat reprezentanții Kastamonu România pentru Ziarul Financiar. Așadar, o situație bună, dar nu excelentă pentru industrie.
Potrivit site-ului oficial, Kastamonu Entegre este cel mai mare producător de panouri de lemn din Turcia și printre cei mai importanți din lume. Cei de la Kastamonu se laudă că folosesc tehnologie de ultimă generație, pentru ca produsele lor să fie de cea mai bună calitate.
”Chiar dacă, de cele mai multe ori, brandul nostru nu este vizibil, suntem alături de tine în tot ceea ce te înconjoară. Suntem acolo atunci când simți bucuria meselor servite în familie. Suntem acolo atunci când ai tăi copii fac primii pași.
Suntem acel prieten care te așteaptă după o zi lungă de muncă și așteptăm ca ideile tale să fie puse pe hârtie. Ne găsești în casa ta, la biroul tău, oriunde mergi. Îți ținem companie în timp ce te bucuri și îți găsești liniștea în tot ce înseamnă lemn în amenajarea locuinței tale”, se arată în prezentarea oficială a companiei.
Compania a apărut în 1969 și se laudă cu o ”capacitate de producție impresionantă”, dar și o forță de vânzare și o rețea solidă de distribuție. Produsele Kastamonu ajung la milioane de oameni din întreaga lume. Kastamonu deține fabrici în șase țări, România fiind doar una dintre ele.