Greșeala uriașă pe care mulți români o fac când trec strada pe trecerea de pietoni. Titi Aur, explicație simplă și sfaturi utile pentru cei care fac acest lucru. Puțină lume își dă seama că atunci când trebuie trecută strada ar trebui evitate mai multe greșeli elementare.
Titi Aur, fost mare pilot de raliu, le transmite românilor să nu treacă strada dacă nu sunt siguri că sunt văzuți de șofer și, implicit, nu au făcut contact vizual cu acesta. “Una dintre condiţiile cele mai importante, obligatorie când treci strada, şi care se predă în ţările civilizate, cum ar fi Suedia, este ca privirea ta, a pietonului, să se intersecteze cu cea a şoferului. Altfel nu păşeşti, nu treci“, a declarat Titi Aur la DC News.
Titi Aur a analizat cele trei accidente dure din ultima săptămână, în care au fost implicate TIR-uri și victime pe trecerile de pietoni. Cel mai recent accident a fost la Lețcani, Iași, unde un copil de 3 ani a fost lovit mortal de un TIR pe trecerea de pietoni, în timp ce la Mizil o femeie a scăpat ca prin miracol după ce s-a ghemuit sub TIR.
O altă femeie a fost lovită de tir, fiind vorba de o bătrânică, neatentă și grăbită atunci când a sărit în fața TIR-ului pentru a se urca într-un autobuz. “La Leţcani cred că a fost o greşeală a şoferului, în sensul că a oprit prea târziu, şi a oprit lipit de trecerea de pietoni. Astfel, şoferul nu a mai văzut pietonul din faţa sa, pe trecere. La Mizil, a fost o conjunctură. A pornit coloana, la un moment dat s-a oprit, şoferul de camion a oprit la limita trecerii de pietoni şi a lăsat-o liberă, dar mai rău a făcut.
Iar pietonii din aceste cazuri, părintele de la Leţcani cu copilul său, şi tânăra de la Mizil, au trecut strada lipiţi de bara camionului. Iar acolo nu se vede, e un unghi mort pentru şoferi. Sunt anumite camioane, anumite TIR-uri, care au la parasolar o oglindă ca să vadă jos, în faţă.
O spun acum cu toată răspunderea, nici bărbatul de la Leţcani, nici fata de la Mizil nu ştiau cum să treacă pe trecerea de pietoni. Nimeni nu le-a spus niciodată cum se trece, că trebuie intersectată privirea cu cea a şoferului, mai ales când e vorba de maşini mari. Când şoferul stă la trecerea de pietoni, trebuie să te uiţi în ochii lui, ca să te asiguri că te-a văzut. Iar asta nu s-a întâmplat“, a completat Titi Aur.
În urmă cu trei săptămâni, Titi Aur le explica românilor să nu facă o greșeală fatală, care îi poate duce pe lumea cealaltă chiar și la 20 de kilometri la oră. Mai exact, e vorba de românii care aleg să-și prindă centura de siguranță la spate, lucru extrem de periculos.
“Marea problemă cu centura pusă prin spate este că nu se învață asta de la școala de șoferi. Centura are un cartuș pirotehnic. În momentul în care ai un impact cartușul pirotehnic, adică ai un senzor inerțial care îi spune sistemului vezi că mașina s-a oprit mai repede decât orice frânare, ceea ce înseamnă că s-a lovit în ceva, atunci se declanșează airbag-ul sau airbag-urile și se declanșează și cartușul pirotehnic de la centură. Ce face cartușul pirotehnic? Ăla explodează și te strânge în scaun, te ține strâns în scaun.
Dacă tu ai centura prinsă prin spate, centura este practic încovoiată, este ca o praștie, ca o catapultă. Practic tu stai pe centură și în cazul unui impact, pe lângă faptul că pleci tu în față din inerție și dai cu pieptul în volan sau te aruncă prin geam, se mai întinde și acea centură când explodează și te aruncă”, a punctat Titi Aur la DC News.